Από την εποχή που η Γιούλη Ηλιοπούλου πρωταγωνίστησε στην «Πριγκίπισσα της Καρδιάς» στο θέατρο Καλουτά, είχε να έρθει αντιμέτωπη με τόσες αντιδράσεις μια βιογραφία της πριγκίπισσας Νταϊάνα .
«Μια βασιλική πανωλεθρία που θα σας κάνει να αναπνέετε πιο γρήγορα» έγραψε o Guardian που έδωσε ένα αστέρι στα πέντε στο Diana: The Musical «Το καλύτερο χειρότερο μιούζικαλ που έγινε ποτέ» αποφάνθηκε το twitter όπου οι λίστες που σταχυολογούν τους γελοιότερους στίχους των τραγουδιών της παράστασης πολλαπλασιάζονται.
To μιούζικαλ για τη ζωή της πριγκίπισσας είχε κάνει πρεμιέρα στο θέατρο La Jolla Playhouse στο Λος Άντζελες το 2019 και επρόκειτο να ανέβει στο Broadway το 2020, όμως μεσολάβησε ο κορωνοϊός και έτσι αν και θα κάνει τελικά πρεμιέρα στη σκηνή της Νέας Υόρκης τον Νοέμβριο, κινηματογραφήθηκε το καλοκαίρι του 20 με δρακόντεια μέτρα και πρωτόκολλα ασφάλειας και τώρα είναι διαθέσιμο από την πρώτη Οκτωβρίου στην πλατφόρμα του Netflix.
«Γνώριζα όσα γνώριζε ο μέσος Αμερικανός για τη Νταϊάνα», δήλωσε πριν λίγες μέρες στο BBC ο Joe DiPietro συγγραφέας του έργου. «Τη θυμάμαι να κρατάει το μωρό που είχε Aids, θυμάμαι τον γάμο της και κατόπιν τις ιστορίες για τα τρομερά συζυγικά της προβλήματα. Δεν παρακολουθούσα τη ζωή της, αλλά θυμάμαι πάντα να τη θαυμάζω, ειδικά για το φιλανθρωπικό της έργο. Μ αρέσει να διαβάζω και έτυχε μια μέρα να πέσει στα χέρια μου μια βιογραφία της Νταϊάνα. Καθώς διάβαζα, μου φάνηκε ότι αυτή η ιστορία θα γινόταν ένα υπέροχο μιούζικαλ. “ Η απόφαση για το ανέβασμα πάρθηκε όταν ο Joe DiPietro έμαθε λεπτομέρειες για το ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα στον Κάρολο την Νταϊάνα και την Καμίλα.
“Αυτό ήταν συναρπαστικό για μένα, γιατί τότε κατάλαβα τι συνέβαινε με την Νταϊάνα καθώς πλέον γνωρίζουμε ότι ο Κάρολος ήταν στην πραγματικότητα ερωτευμένος με μια άλλη γυναίκα”, εξήγησε ο συγγραφέας. “Ήταν επικό και βασιλικό και σκέφτηκα ότι η Νταϊάνα είναι μια ποπ πριγκίπισσα της δεκαετίας του ’80. Συχνά συνεργάζομαι με τον Ντέιβιντ Μπράιαν των Bon Jovi ο οποίος ξέρει καλά τι σήμαινε να είσαι ποπ σταρ στη δεκαετία του ’80. Όταν του είπα την την ιδέα και μου είπε:” Θεέ μου, αυτό είναι υπέροχο, ναι. “”. Οι δυο τους άλλωστε έχουν τιμηθεί με βραβείο Tony για το “Memphis” που διακρίθηκε ως καλύτερο μιούζικαλ στην απονομή του 2010.
Το “Diana:The Musical” διηγείται την ιστορία της πριγκίπισσας με κλισέ αφέλεια και camp διάθεση αφαιρώντας το ιστορικό βάρος των γεγονότων, ξεγυμνώνοντάς τους χαρακτήρες από την πλούσια πολυπλοκότητα τους, παρουσιάζοντας στη θέση τους καρτουνίστικες φιγούρες που πρωταγωνιστούν σε μια χορταστική σαπουνόπερα καθόλου βρετανική και καθόλου royal, αμερικάνικη όσο και τα Mc Donalds.
Η μουσική την οποία υπογράφει το μέλος των Bon Jovi είναι πιασάρικη, και ακούγεται με την χαρμόσυνη συνθηκολόγηση που κάνουν οι καλόγουστοι άνθρωποι το βράδι της Eurovision: Το M.O.R συναντά την πιο φορεμένη εκδοχή των score του Broadway κάνοντας τον Άντριου Λόιντ Γουέμπερ να ακούγεται μεγαλειώδης όσο ο Βάγκνερ.
Οι στίχοι διηγούνται όλη την ιστορία, αλλά με πολύ υψηλό φόρο σε cringe factor:
«Φλας γεμίζουν τον αέρα, η νύχτα γεμάτη τρέλα» τραγουδά η Νταϊάνα βγαίνοντας στη σκηνή:
«Δεκαεννιά και αφελής,
Ντροπαλή και ανασφαλής
Νομίζεις ότι οι πρίγκιπες ποτέ ψέματα δεν λένε
και η αγάπη είναι αγνή»
«Τi amo, te quiero, θα πω σε όλες τις γλώσσες σ’ αγαπώ» τραγουδά αργότερα στον Κάρολο.
Η Νταϊάνα της έμπειρης και ταλαντούχας Jeanna de Waal δεν έχει ούτε τη σιλουέτα ούτε τον αριστοκρατικό αέρα της πριγκίπισσας ούτε την αθώα, καλοσυνάτη σαγήνη της.
Όλοι οι πρωταγωνιστές, όμως, ικανοί ηθοποιοί με ιστορία στην αμερικάνικη σκηνή, υπηρετούν, όπως άλλωστε και όλο το cast, το όραμα των δημιουργών με επαγγελματισμό και αφοσίωση συγκινώντας το κοινό, έστω και για διαφορετικούς ίσως λόγους από αυτούς που είχαν στο νου τους οι DiPietro & Bryan.
«Δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι camp» δικαιολογήθηκε ο Di Pietro σε συνέντευξή του στο BBC. “Είναι μια μοναδική ιστορία επειδή είναι όλοι γαλαζοαίματοι και βρίσκονταν στα φώτα της δημοσιότητας – αλλά δεν είναι και τόσο μοναδική, οι άνθρωποι συχνά έχουν εξωσυζυγικές σχέσεις, είναι ερωτευμένοι με κάποιον άλλο, ή παντρεύονται τον λάθος άνθρωπο. Αυτό ήταν για μένα πάντα το θέμα της παράστασης, απλά έπρεπε να έχει μια βασιλική, επική αίσθηση. Δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι φτηνό και κακόγουστο, για αυτό άλλωστε δεν εμφανίζουμε στη σκηνή τον Γουίλιαμ και τον Χάρι»
Αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις στα social media μάλλον δεν κατάφεραν τον στόχο τους.
To μεγαλύτερο όμως έγκλημα του Diana:The Musical είναι ότι δεν σε αφήνει να αποτραβήξεις τα μάτια σου από τα όσα συμβαίνουν επί της οθόνης. Όπως γράφτηκε είναι μια ιδιαιτέρως ένοχη μεν, απόλαυση δε.
Ένας λόγος είναι ότι η ιστορία είναι ζουμερή, τουλάχιστον για το φανατικό κοινό της και η αφήγηση της είναι γρήγορη.
Η δε επιλογή του τρόπου εξιστόρησης του κάθε επεισοδίου του δράματος των Γουίνδσορ δεν μπορεί παρά να προκαλεί στους royal fans ένα είδος περιέργειας ανάλογο με αυτό που γέννησε στους φανατικούς της τριλογίας του Πίτερ Τζάκσον η μεταφορά του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» από την τηλεόραση της Σοβιετικής Ένωσης της δεκαετίας του 80 με budget Κλούβιου και Σουβλίτσας.
Ποιος δεν θέλει να δει την βασίλισσα Ελισσάβετ να νουθετεί τραγουδώντας τον Κάρολο απαιτώντας να παντρευτεί επιτέλους, υποβοηθούμενη από έναν χορό που απαρτίζεται φυσικά από το υπηρετικό προσωπικό των ανακτόρων; Οι οποίοι λίγο αργότερα καθώς οι ανακτορικές πύλες του σκηνικού ανοιγοκλείνουν θα ντυθούν παπαράτσι και θα ερμηνεύσουν ένα ρυθμικό ροκ τραγούδι με τον ευφάνταστο τίτλο «Σναπ! Κλικ!» ενώ καταδιώκουν την πριγκίπισσα;
Ή την ίδια την Νταϊάνα να φοράει το ένα εμβληματικό της φόρεμα μετά το άλλο- το σύνολο με το κόκκινο καπέλο- το μικρό μαύρο φόρεμα-εκδίκηση για το δεσμό Καρόλου και Καμίλα, ενώ τραγουδά ένα ντουέτο με τον πιστό της μπάτλερ Πολ Μπάρελ εξηγώντας το πως η γκαρνταρόμπα της μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όπλο μαζικής καταστροφής;
Πως να αντισταθείς στον καυγά της Νταιάνα με την Καμίλα στο πάρτι του Καρόλου ως τραγουδιστικό ντουέτο ανάμεσα στις δύο γυναίκες, με τους καλεσμένους να τραγουδούν- εν χορώ “θρίλερ στη Μανίλα με Νταιάνα και Καμίλα”; Ή στον έρωτα με τον ημίγυμνο επιβήτορα Τζέιμς Χίουιτ που εξιστορείται μελωδικά από την οπτασία στα ροζ Μπάρμπαρα Κάρτλαντ και μια χορωδία όλο 80s βάτες και φρίλιες;
Δεν είναι το “The Crown”, είναι οι «Οικογενειακές Ιστορίες» του Broadway. Τόσο κακό, που απλά πρέπει να το δεις.
Διαβάστε επίσης:
Πριγκίπισσα Νταϊάνα: Όλες οι ηθοποιοί που την έχουν υποδυθεί (hellomagazine.com)
The Crown: Η πρώτη εικόνα της Elizabeth Debicki ως πριγκίπισσα Diana (hellomagazine.com)
Photo: Netflix