Ο Σπύρος Σκούρας, ο ελληνικής καταγωγής επικεφαλής των στούντιο της 20th Century Fox, θέλοντας να βοηθήσει την πατρίδα του είχε το όνειρο να διαφημίσει την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό γυρίζοντας ταινίες οn location εκεί. Έτσι γυρίστηκε η πρώτη χολιγουντιανή παραγωγή στην Ελλάδα, “Το παιδί και το Δελφίνι”. Αρχικά, ο πρωταγωνιστικός ρόλος του κοριτσιού που βουτάει για σφουγγάρια και βρίσκει ένα αρχαίο άγαλμα ήταν να δοθεί στην Τζίνα Λολομπρίτζιτα. Τελικά, επιλέχθηκε η Σοφία Λόρεν, για την οποία ήταν επίσης η πρώτη της ταινία στο Χόλιγουντ. Η έλευσή της Ιταλίδας σταρ στην Αθήνα ήταν επεισοδιακή. Την υποδέχτηκε ο Σπύρος Σκούρας μαζί με πλήθος θαυμαστών της, οι οποίοι «ώρμησαν ευθύς ως η Λόρεν εξήλθε του αεροπλάνου και εδημιούργησαν στενόν κλοιόν πέριξ της καλλιτέχνιδος εν τη προσπαθεία των να την ίδουν από κοντά», όπως αναφέρει το Βήμα της 12ης Σεπτεμβρίου 1956.

 

Ο φακός κατέγραψε σκηνές στην Ακρόπολη με τη Λόρεν και τον συμπρωταγωνιστή της, Άλαν Λαντ.

 

Τα γυρίσματα της ταινίας στην Ύδρα προέκυψαν ύστερα από τη μεσολάβηση της βασίλισσας Φρειδερίκης, με σκοπό την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Κάποια από τα γυρίσματα έγιναν στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και στο Πασαλιμάνι. Παντού φανατικοί θαυμαστές πολιορκούσαν τη μόλις 21 ετών τότε Σοφία, η οποία είχε δηλώσει εκείνη την εποχή πως «το sex appeal είναι 50% αυτά που έχεις και 50% αυτό που οι άντρες νομίζουν ότι έχεις».

Η Λόρεν και οι παραγωγοί είχαν ενθουσιαστεί με το τραγούδι “Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη”, επιτυχία της εποχής, γραμμένη από τον Τάκη Μωράκη, και έτσι το συμπεριέλαβαν στην ταινία, στην περίφημη σκηνή που η Λόρεν το τραγουδά με τον Τώνη Μαρούδα.

 

Στα γυρίσματα της ταινίας στην Ύδρα

 

Και κάπως έτσι το ελληνικό κοινό άρχισε να νοιώθει την Σοφία Λόρεν με κάποιο τρόπο δική του και πολύ πιο κοντινή από άλλα άφθαστα αστέρια του Χόλιγουντ, ίσως γιατί είχε υποδυθεί την Ελληνίδα και είχε τραγουδήσει στα ελληνικά στη μεγάλη οθόνη αλλά και χάρη στο τόσο οικείο ταμπεραμέντο της και την ομορφιά της την οποία πίστευαν ότι μπορούσαν να πλησιάσουν ή έστω να εμπνευστούν από αυτή τόσες Ελληνίδες.

Η ταινία “Το παιδί και το δελφίνι”  κυκλοφόρησε στις αίθουσες την επόμενη χρονιά και με τη μαγευτική απεικόνιση των αρχαίων ερειπίων και της ομορφιάς του ελληνικού τοπίου συνέβαλε στο να γίνει η Ελλάδα ένας από τους πιο ονειρικούς τουριστικούς προορισμούς της εποχής.

 

Μιχάλης Αργυρόπουλος

 

PHOTOS: GETTY IMAGES/IDEAL IMAGE

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ

Ακολουθήστε το HELLO στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ