Αριστοτέλης Ωνάσης: Ήταν ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο με δική του αεροπορική εταιρεία 

Ήταν στις αρχές του 1956 που ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής οραματίστηκε την ίδρυση ενός εθνικού αεροπορικού φορέα, θέλοντας παράλληλα να ενισχύσει τον επιχειρηματικό τομέα των ναυπηγείων.

Απευθύνθηκε σε δύο εφοπλιστικά «κολοσσούς», τον Σταύρο Νιάρχο και τον Αριστοτέλη Ωνάση, ζητώντας τη συνδρομή τους. Ο Νιάρχος, επέλεξε να διατηρήσει την εστίασή του στον τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Αριστοτέλης Ωνάσης: Ήταν ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο με δική του αεροπορική εταιρεία – Πηγή Φωτογραφίας: ΠΟΛΚΕΟΑ

Ο 50χρονος τότε Αριστοτέλης Ωνάσης, ωστόσο, άδραξε την ευκαιρία. Αναλαμβάνοντας ένα τολμηρό ρίσκο,επένδυσε στις αεροπορικές μεταφορές, οι οποίες μέχρι τότε βρίσκονταν υπό τη διαχείριση της Εθνικής Ανώνυμης Εταιρείας ΤΑΕ (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις).

 Η κίνηση αυτή τον ανέδειξε σε δεύτερο άνθρωπο στον κόσμο, μετά τον Χάουαρντ Χιουζ της TWA, που κατείχε δική του αεροπορική εταιρεία.

Αριστοτέλης Ωνάσης: Ήταν ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο με δική του αεροπορική εταιρεία 
Αριστοτέλης Ωνάσης: Ήταν ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο με δική του αεροπορική εταιρεία – Πηγή Φωτογραφίας: ΠΟΛΚΕΟΑ

Στις 30 Ιουλίου 1956, υπογράφηκε η ιστορική σύμβαση μεταξύ Ωνάση και ελληνικού δημοσίου, σηματοδοτώντας την επίσημη γέννηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Με πνεύμα οραματιστή, ο Αριστοτέλης Ωνάσης έντυσε τα αεροσκάφη της νέας εταιρείας στα χρώματα της Ελλάδας, άσπρο και μπλε. Όραμά του ήταν το λογότυπο της εταιρείας να κοσμείται από τους πέντε κύκλους των Ολυμπιακών Αγώνων, συμβολίζοντας την παγκόσμια ακτινοβολία της.

Αριστοτέλης Ωνάσης: Ήταν ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο με δική του αεροπορική εταιρεία – Πηγή Φωτογραφίας: ΠΟΛΚΕΟΑ

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αντέδρασε άμεσα, απαγορεύοντας την χρήση του εμβλήματος, καθώς θεωρούσε πως το λογότυπο μίας εταιρείας δεν άρμοζε να φέρει τόσο βαρυσήμαντο συμβολισμό.

Το γραφείο του Αριστοτέλη Ωνάση

Με αστείρευτη εφευρετικότητα, ο Αριστοτέλης Ωνάσης βρήκε αμέσως λύση: πρόσθεσε έναν έκτο κύκλο στο λογότυπο,  συμβολίζοντας τις πέντε ηπείρους και την Ελλάδα, τιμώντας έτσι την πατρίδα του.

Με αυτή την έξυπνη κίνηση, ο Ωνάσης κατάφερε να διατηρήσει την Ολυμπιακή αύρα στο λογότυπο της εταιρείας του, ενώ παράλληλα απέδειξε για άλλη μια φορά την οξυδέρκεια και την επιμονή του.

Η πρώτη πτήση έγινε την 6η Απριλίου του 1957. Το 1968 ο Αριστοτέλης Ωνάσης εξασφαλίζει για την Ολυμπιακή Αεροπορία τα πρώτα αεροσκάφη Boeing.

Ένα από αυτά το Boeing B727/284 MOUNT OLYMPUS, που ήρθε πρώτο στην Ελλάδα, κομμάτι της αεροπορικής ιστορίας της Ελλάδας, βρήκε νέα ζωή. Το αεροσκάφος είχε την δυνατότητα να μεταφέρει 150 επιβάτες, εκ των οποίων οι 16 στην Business.

Μεταφέρθηκε από το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού και πλέον κοσμεί τον παράδρομο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, στο ύψος του Ελληνικού, ακριβώς μπροστά από το γήπεδο των Σουρμένων και τα εγκαίνειά του θα γίνουν την Τετάρτη 22 Μαΐου. Όλα τα έξοδα για την μεταφορά, τοποθέτηση και συντήρηση του αεροσκάφους τα έχει αναλάβει η εταιρία ZELA AVIATION

Το hello.gr μίλησε με τον Βασίλη Τσατσαράγκο, πρόεδρο του Πολιτιστικού Κέντρου εργαζόμενων Ολυπιακής Αεροπορίας ο οποίος μεταφέρει την ιστορία πίσω από αυτό το αεροπλάνο.

Στις 22 Μαρτίου γίνονται τα εγκαίνια του Boeing B727/284 MOUNT OLYMPUS. Ποια είναι η ιστορία αυτού του αεροσκάφους; 

Το 1968 εισήχθησαν τα πρώτα αεροσκάφη Boeing 727-200 (επίσης γνωστά ως Europa Jet), τα οποία εκτελούσαν πτήσεις σε ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Η Ολυμπιακή Αεροπορία του Αριστοτέλη Ωνάση ήταν μεταξύ των πρώτων εταιρειών στον κόσμο που παρέλαβαν Boeing 727-200. Το πρώτο αεροσκάφος που πέταξε με τα χρώματα της ΟΑ στις 19 Δεκεμβρίου 1968 με το όνομα «Mount Olympus» είχε χαρακτηριστικά νηολογίου SX-CBA. 

Ένα μήνα αργότερα στις 19 Ιανουαρίου 1969 παρελήφθη το δεύτερο Β727-200 με χαρακτηριστικά νηολογίου SX-CBB και όνομα «Βασίλισσα Άννα Μαρία» . Αργότερα μετονομάστηκε σε «Όρος Πίνδος». Ακολούθησαν ακόμη τέσσερα με την τελευταία παράδοση του ιστορικού Ν727OL με Ελληνικά χαρακτηριστικά νηολογίου SX-CBF και το όνομα «Όρος Ταύγετος» στις 23 Ιουνίου 1971.

Εκτός από το Boeing B727/284 MOUNT OLYMPUS, ποια άλλα αεροσκάφη της Ολυμπιακής του Ωνάσση έχουν διασωθεί;

Το Boeing 747, το Boeing 737 και το BAC1-11

Ποιος είναι ο σκοπός του συλλόγου σας;

 Σκοπός του ΠΟΛΚΕΟΑ από την ίδρυσή του είναι η προσφορά προς τα μέλη του προγραμμάτων δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου τους, μέσα από συνεχείς δράσεις και εκδηλώσεις.

Το ΠΟΛΚΕΟΑ είναι ο μοναδικός φορέας που ανέδειξε και προωθεί εδώ και 30 χρόνια την ανάγκη ενός Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό.

Το ΠΟΛΚΕΟΑ είναι ο μόνος φορέας, που 15 χρόνια μετά από το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, έχει διαμορφώσει την ύπαρξη και δράση του στη διάσωση και ανάδειξη των εκθεμάτων της (διαθέτει 25.000  αντικείμενα-συλλογή που συνεχώς αυξάνεται) με εθελοντική εργασία και προσφορά των μελών του.

Τι σκοπεύετε να κάνετε με την συλλογή που έχετε;  

Το ΠΟΛΚΕΟΑ έχει και λειτουργεί εκθετήριο με τις στολές της Ολυμπιακής Αεροπορίας και διαθέτει 25.000 εκθέματα που διατρέχουν την 93χρονη ιστορία της Πολιτικής Αεροπορίας, της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΩΝΑΣΗΣ

Ακολουθήστε το HELLO στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ