Μανώλης Κοττάκης: Η τριαντακονταπενταετής επιτυχημένη δημοσιογραφική διαδρομή του, το πρόσφατο βιβλίο του «Οι απόρρητοι φάκελοι Καραμανλή» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη και φανερώνει όλα όσα διαδραματίστηκαν πίσω από τις κλειστές πόρτες της εξουσίας. Ο άνθρωπος Κώστας Καραμανλής και το όραμά του για την Ελλάδα. Η σχέση αγάπης με τους ανθρώπους της ζωής του, η «γενναία» Γιάννα Αγγελοπούλου, η σαρωτική Αλίκη Βουγιουκλάκη αλλά και η αδικία που δέχθηκε ο Λάκης Λαζόπουλος.
Ο Μανώλης Κοττάκης σε μία σπάνια εξομολόγηση στο Hello.gr αποκαλύπτει και αποκαλύπτεται!
ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΒΙΤΣΑ
Ξεκινώ την κουβέντα μας με το πρόσφατο βιβλίο σας «Οι απόρρητοι φάκελοι Καραμανλή». Πόσο εύκολο είναι να σκιαγραφήσετε πολιτικά γεγονότα που δεν έχουν φωτιστεί μέσα από ένα βιβλίο.
Καταρχάς είναι δύσκολο υπό την έννοια ότι τα γεγονότα είναι νωπά. Επιπροσθέτως φέρει ενός ακόμη είδους δυσκολία γιατί η άποψη που έχουμε οι δημοσιογράφοι όταν είμαστε πολύ κοντά σε πρόσωπα- κλειδιά κάποιες φορές μπορεί να είναι υποκειμενική.
Κινδυνεύεις δηλαδή με ένα τρόπο να μην είσαι αντικειμενικός. Ωστόσο ανέλαβα το ρίσκο να γράψω δύο βιβλία.
Το πρώτο τιτλοφορούνταν «Καραμανλής off the record» και κυκλοφόρησε το 2011. Και τα δύο βασίζονται σε στοιχεία και όχι σε προσωπικές μου εκτιμήσεις.
Θεωρώ πώς οι οι δημοσιογράφοι όντας μάρτυρες της ιστορίας, οφείλουμε ότι μαθαίνουμε να το καταθέτουμε.
Το να γράψουμε για τα γεγονότα που περνούν από μπροστά μας στα βαθιά μας γεράματα, νομίζω ότι είναι μία επικίνδυνη πολυτέλεια.
Από κει και πέρα όσα βγαίνουν στο φως θα πρέπει να συνεκτιμώνται από τον ιστορικό του μέλλοντος- γιατί δεν είμαστε ιστορικοί- ως μέρος των πηγών του.
Μιλάτε για την διακυβέρνηση Καραμανλή, για το Βατοπέδι και αναφέρεστε στο Δεκέμβριο του 2008. Καταρχάς φοβηθήκατε αποκαλύπτοντας μία σειρά γεγονότων που δεν είναι καταγεγραμμένα επίσημα;
Το δίλημμα για τον δημοσιογράφο πάντα είναι «Φόβος ή θάρρος». Αν επικρατούσε μέσα μου ο φόβος τότε θα έπρεπε να καταθέσω την δημοσιογραφική ταυτότητά μου και να αναχωρήσω για την ιδιαίτερη πατρίδα μου την Αίγινα ασχολούμενος με την αλιεία.
Ή να περάσω τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής μου στην Θράκη στον τόπο που σπούδασα και αγαπώ πολύ.
Με τον φόβο λοιπόν δεν κάνουμε τίποτα. Προφανώς δεν παριστάνω τον ήρωα.
Πάντα παίρνεις ρίσκο όταν γράφεις την αλήθεια αλλά δεν μπορώ να διανοηθώ να φοβάμαι να γράψω αυτά τα οποία έχω μάθει ζώντας σε μία δημοκρατική χώρα.
Ποια αλήθεια που δεν γνωρίζουμε φανερώνεται μέσα από το βιβλίο σας;
Η βασική αλήθεια που περιγράφεται στο πόρισμα της δικαιοσύνης και υπάρχει στο βιβλίο, είναι ότι ο Καραμανλής ανετράπη.
Η κυβέρνηση του στην πραγματικότητα ανετράπη και αυτό δεν το λέει κανείς μέχρι σήμερα. Αναφέρεται ψιθυριστά, ενώ υπάρχει επίσημο πόρισμα της δικαιοσύνης που γράφει ότι έγινε απόπειρα υπονόμευσης του δημοκρατικού πολιτεύματος, στέρησης του πρωθυπουργού από τις εξουσίες του, αλλά και απόπειρα εναντίον της σωματικής του ακεραιότητας.
Επιχειρήθηκε δηλαδή απόπειρα δολοφονίας του;
Ο ίδιος στο τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου λέει «Δεν ήθελαν την φυσική μου αλλά την πολιτική μου εξόντωση» και αναφέρεται τόσο στον Δεκέμβριο του 2008, όσο και σε άλλα γεγονότα.
Οι δικαστές όμως διαπίστωσαν ότι στο δρομολόγιο που περνούσε το αυτοκίνητό του, στους δρόμους κάτω από το Λυκαβηττό, εξερράγη ένας εκρηκτικός μηχανισμός και υποστηρίζουν ότι έγινε απόπειρα εναντίον του.
Τι άνθρωπος είναι ο Κώστας Καραμανλής;
Είναι ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Πρέπει να ξεχωρίσουμε τον πολιτικό από τον άνθρωπο Καραμανλή, αν και τα δύο αυτά δεν διαχωρίζονται υπό την έννοια ότι η ανθρωπιά ορίζει την πολιτική.
Αν δεν αγαπάς τους ανθρώπους δεν μπορείς να είσαι και καλός πολιτικός. Όσον αφορά στην καθημερινότητά του, μπορώ να σας’ πω πώς είναι ένας άνθρωπος της παρέας, πολύ ανοιχτός, αγαπά πάρα πολύ τους φίλους του, την Ελλάδα, την ταυτότητά της και τον πολιτισμό της.
Του αρέσει να περπατά πολύ. Από όσο γνωρίζω βαδίζει σχεδόν καθημερινά 10 χιλιόμετρα. Μπορεί δηλαδή το χρόνο να περπατά και 3.000 χιλιόμετρα. Επίσης αγαπά πολύ την ελληνική λαϊκή μουσική.
Ποιο είναι το αγαπημένο του τραγούδι;
Λατρεύει τον Καζαντζίδη, αγαπούσε πολύ τον Μητροπάνο με τον οποίο κάνανε πολύ παρέα, όπως και τον Άκη Πάνου.
Ήταν στην καρδιά του επίσης και ο Μιχάλης Μενιδιάτης. Ένα από τα αγαπημένα του τραγούδια είναι το «Ει καπετάνιε» του Καζαντζίδη και νομίζω πώς του θυμίζει τον πατέρα του.
Το τραγούδι του Ζαμπέτα «Κυρ Αλέκο με το πράσινο γιλέκο», ήταν αφιερωμένο στον πατέρα του. Ο Αλέκος Καραμανλής, ήταν γνωστός γλεντζές.
Ήταν πολύ επιτυχημένος καπνοπαραγωγός των Σερρών και ένας αυθεντικά λαϊκός τύπος. Το τραγούδι επίσης το οποίο αφιέρωσε στην σύζυγό του Νατάσα, όταν βρέθηκαν για πρώτη φορά πολύ κοντά και ταίριαξαν, ήταν «Το καλύτερα μαζί σου και τρελός παρά μονάχος μου και λογικός» του Στράτου Διονυσίου.
Είναι από τους ελάχιστους πρωθυπουργούς που δέχτηκε τόσο έντονο bullying. Παρότι είχε όραμα για την χώρα, υπήρξαν πάρα πολλά παραπολιτικά σχόλια εναντίον του.
Πράγματι δέχτηκε έντονο bullying από το 2000 όταν ενόχλησε πρώτα οικονομικά και αργότερα διακρατικά συμφέροντα.
Λέγανε τότε ότι ο γάμος του είναι εικονικός και μετά διάφορα άλλα ψέματα τα οποία είχαν μία και μόνο αιτία, το γεγονός ότι ήθελε να κάνει ανεξάρτητη τη χώρα.
Δηλαδή εάν η Ελλάδα το 2009 είχε γίνει ενεργειακός κόμβος και εξαρτάτο το φυσικό αέριο της Ευρώπης από το έδαφος της, ποιος θα είχε τολμήσει να τη βάλει στο μνημόνιο;
Δείτε τι γίνεται με το Αρζεμπαϊσταν. Όποιο κράτος γίνεται ενεργειακή δύναμη δεν τολμά να το ακουμπήσει κανείς και εξασφαλίζει την ευημερία του λαού του, άρα ασφαλίζει το λαό του.
Δέχθηκε πολύ bullying τότε. Στις σελίδες του βιβλίου υπάρχει συγκεκριμένο έγγραφο που λέει ποιος διπλωμάτης, ποιας ξένης χώρας, πήγε στο Άγιο Όρος και έψαχνε τάχα στοιχεία για να αποδείξει ότι η κυβέρνηση Καραμανλή είναι διεφθαρμένη και να τη ρίξει.
Το έργο αυτό το ζήσαμε. Μόνο που όταν αποδείχτηκε ότι όλα αυτά ήταν παραμύθια, ο Καραμανλής είχε φύγει από την εξουσία.
Μία πολιτική προσωπικότητα που από τη στιγμή που έφυγε από την εξουσία αποστασιοποιήθηκε με ένα τρόπο και από τα κοινά. Να θεωρήσω πώς του στοίχησε ο τρόπος με τον οποίο έφυγε, πώς απογοητεύτηκε και αλήθεια υπάρχει το ενδεχόμενο να τον δούμε ξανά ενεργό στην πολιτική ζωή της χώρας;
Ο Καραμανλής είχε μία άριστη σχέση με τον λαό και αυτό το οποίο είπε το βράδυ της εκλογικής ήττας του, στις εκλογές του 2009, ήταν ότι «φεύγω γιατί διερράγη αυτή η σχέση μου με το λαό».
Αν του στοίχησε κάτι, ήταν αυτή η αγαπητική σχέση που είχε με τους πολίτες. Ως σήμερα όπου πηγαίνει, είναι πάρα πολύ ανοιχτός στον κόσμο που θέλω να σας ‘πω πώς εκδηλώνουν έντονα τα συναισθήματα αγάπης και εκτίμησης απέναντί του.
Κατά την ταπεινή μου άποψη είναι ένας άνθρωπος με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Εγώ λέω ότι ο Καραμανλής έχει έναν καλώς εννοούμενο εγωισμό που είναι όλη η Ελλάδα και τα Βαλκάνια μαζί.
Είναι δύσκολο κάποιος να πλήξει στην εικόνα του, όμως υπήρξαν άνθρωποι, ιδιαίτερα το 2010, που ήθελαν να τον βάλουν φυλακή.
Το ζητούσαν οι ξένοι! Αυτό το έχω γράψει στο πρώτο βιβλίο αλλά δεν νομίζω ότι το ξέρουν και πάρα πολλοί.
Οι ξένοι ζητούσαν προς παραδειγματισμό να μπει ο Καραμανλής φυλακή γιατί ονειρευόταν για την χώρα του μία ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική, ήθελε δηλαδή να είναι μέσα στη Δύση προφανώς, αλλά εν γνώση της Δύσης να κάνει και μία πολιτική που να βοηθήσει και τον λαό του.
Είναι πολύ σημαντικό που φέρνετε στο φως όλες αυτές τις λεπτομέρειες, το ίδιο είχατε πράξει και με τα προηγούμενα βιβλία σας. Ποια είναι κάθε φορά η αφορμή για να δημιουργήσετε ένα βιβλίο. Το πρόσωπο, η συνθήκη, η αδικία;
Το κίνητρο του ρεπόρτερ που γίνεται συγγραφέας είναι να μοιραστεί γεγονότα με το αναγνωστικό του κοινό.
Εγώ δεν είμαι καλός στο να γράφω μυθιστορήματα γιατί με όσα ζούμε η πραγματικότητα καμιά φορά ξεπερνάει και την φαντασία.
Στο βιβλίο «Καραμανλής off the record» για παράδειγμα αποκαλύπτω ότι σε ένα κεντρικό restaurant του Κολωνακίου συγκεντρώνονταν στο υπόγειό του Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας το 2008 και έπαιζαν ζάρια.
Εκεί ένας είχε χάσει 200.000 ευρώ και τότε προθυμοποιήθηκε ένας ολιγάρχης επιχειρηματίας να του πληρώσει το χρέος αρκεί να ανεξαρτητοποιηθεί από την Νέα Δημοκρατία, όπως και έγινε.
Αυτό όπως αντιλαμβάνεσαι ξεπερνάει το μυθιστόρημα. Δε ζει αυτός ο βουλευτής πια, ούτε ο επιχειρηματίας. Οπότε το δικό μου κίνητρο σαν δημοσιογράφος είναι να μοιράζομαι τις ειδήσεις με τον κόσμο, γιατί στις μέρες μας δεν φτάνουν στο κοινό.
Τα νέα φιλτράρονται και το να μοιράζεσαι τις ειδήσεις είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την δημοκρατία μας. Οι πολίτες παίρνουν καλύτερες αποφάσεις όταν γνωρίζουν όλα τα γεγονότα σφαιρικά.
Κινδύνεψε ποτέ η ζωή σας φέρνοντας στο φως αθέατα γεγονότα;
Νομίζω όχι, αλλά όταν μου έκανε μήνυση ο Πρόεδρος Ερντογάν το 2021, μου προτάθηκε από το υπουργείο δημοσίας τάξεως να έχω φρουρούς.
Ήταν όμως μια περίοδος που όλη η αστυνομία ήταν έξω και βασανιζόταν με την πανδημία του κορονοϊού. Το θεώρησα πολύ μεγάλη πολυτέλεια να χρησιμοποιώ αστυνομικούς επί εικοσιτετράωρου βάσεως την στιγμή που οι πολίτες είχαν ανάγκη τις υπηρεσίες της αστυνομίας.
Γι΄ αυτό και δεν αποδέχτηκα ποτέ την πρόταση.
Άρα να θεωρήσω πώς είστε ανεπιθύμητος στην Τουρκία αυτή την στιγμή;
Εννοείται. Δεν είμαι ο μοναδικός! Υπάρχει μαύρη λίστα, ανεξάρτητα αν σου έχει γίνει μήνυση ή όχι, αλλά και ποιος σας είπε ότι εγώ επιθυμώ να την επισκεφθώ.
Πήγα στο παρελθόν δύο φορές και έχω αίσθηση της χώρας. Στην ζωή πρέπει να αναλαμβάνεις το κόστος των αποφάσεών σου.
Το 1996 πήρατε το βραβείο καλύτερου νέου δημοσιογράφου από το Ίδρυμα Μπότση. Φαντάζομαι πως είναι τιμητικό για έναν άνθρωπο στα πρώτα του βήματα που ασχολείται με την έντυπη μορφή των μέσων ενημέρωσης να παίρνει ένα τόσο σημαντικό βραβείο. Σας έδωσε ώθηση αυτό το γεγονός;
Το 1996 ήμουν 28 χρονών! Αν θυμάμαι καλά η βράβευση είχε γίνει στο Hilton.
Ήταν ένα κίνητρο για εμένα αλλά με γέμισε με τεράστια ευθύνη γιατί έχω δει -όχι μόνο στην πατρίδα μας- δημοσιογράφους, πολιτικούς, ηθοποιούς, ποδοσφαιριστές, καλλιτέχνες, να καίγονται στο ζέσταμα.
Προσωπικά μου δημιούργησε την ευθύνη να δικαιώνω κάθε μέρα εκείνους που με επιλέξαν.
Είστε διευθυντής της ιστορικής εφημερίδας Εστία. Τι σημαίνει αυτό για εσάς ;
Είναι η αρχαιότερη εφημερίδα της χώρας. Ιδρύθηκε το 1876. Κυκλοφορεί αδιαλείπτως από το 1894. Το αρχείο της είναι η ιστορία της Ελλάδος. Εθνική μαμά. Όταν μου πρότεινε την διεύθυνση της ο εξαίρετος εκδότης Ιωάννης Φιλλιπάκης το 2017 δεν φανταζόμουν τι συναρπαστικό ταξίδι ξεκινούσαμε. Νομίζω πλέον συνδυάζουμε την παράδοση και την νεωτερικότητα.
Κάναμε εξώφυλλο ακόμη και τον Λέξ προκαλώντας έκπληξη στο διαδίκτυο.
Έχουμε πλέον επίδραση. Αυτό σημαίνει πώς ο τύπος δεν πεθαίνει, αρκεί να μην πεθαίνει η σκέψη.
Η εγκυρότητα ανταμείβεται.
Παρά το γεγονός ότι κάνατε μια πολύ επιτυχημένη 10ετή θητεία στην δημόσια τηλεόραση και τηλεοπτικά προγράμματα που είχαν ευρεία αποδοχή από το κοινό δεν καβαλήσατε ποτέ το καλάμι.
Είναι θέμα παιδείας, και αυτό δεν προέρχεται από το σχολείο μόνο, αλλά και από την ίδια την οικογένειά. Το κεντρικό μήνυμα είναι το εξής.
Αν δεις τι προσφέρει ένας γιατρός στην ανθρωπότητα, αντιλαμβάνεσαι αυτομάτως ότι όλοι οι υπόλοιποι – και οι δημοσιογράφοι- είμαστε υποδεέστεροι στην κλίμακα.
Δεν προέρχομαι από τζάκι. Ο πατέρας μου, που έφυγε πριν τρία χρόνια, ήταν εργολάβος οικοδομών. Η μαμά μου είναι νοικοκυρά. Εγώ μέχρι να εισέλθω στη νομική σχολή δούλευα ως σερβιτόρος στην παραλία της Αίγινας.
Γνώρισα πάρα πολύ τους ανθρώπους και κατάλαβα ότι το σημαντικό στην ζωή είναι να περπατάς κοιτώντας προς το έδαφος και όχι προς τον ουρανό. Να κοιτάς προς τον ουρανό αν πιστεύεις στον Θεό, όχι αν θεωρείς ότι είσαι κάτι παραπάνω από τους υπολοίπους.
Είναι μεγάλη αρμονία να αντιληφθείς ότι έχεις την ίδια αξία με τον οδοκαθαριστή που καθαρίζει καθημερινά με κόπο το δρόμο για να λαμποκοπά η πόλη που ζεις.
Κάνατε ένα μεγάλο κύκλο στην κρατική τηλεόραση, Πώς βλέπετε την σημερινή εικόνα της δημόσιας τηλεόρασης;
Εργάστηκα ως σχολιαστής μέχρι το 2017 στη Δημόσια Τηλεόραση. Μπορώ να σου πω ότι σήμερα, από απόψεως ειδησιογραφίας, τα δελτία ειδήσεων τουλάχιστον, είναι καλύτερα από τότε.
Από κει και πέρα η δημόσια τηλεόραση είναι ένα εθνικό όπλο.
Το καλοκαίρι του 2019, όταν ο πρωθυπουργός ζήτησε την άποψή μου αναφορικά με το τι πρέπει να γίνει, του είπα ότι θα έπρεπε η δορυφορική τηλεόραση να αναβαθμιστεί να συνταχθεί όχι μόνο με το εδώ έθνος,αλλά και με τα 10 εκατομμύρια Ελλήνων που βρίσκονται στο εξωτερικό.
Το ίδιο και η ΕΡΤ3. Θα έπρεπε να γίνει ένα Βαλκανικό CNN.
Είστε από τους ελάχιστους δημοσιογράφους που όρθωσαν ανάστημα απέναντι στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Φαντάζομαι ήθελε κότσια, ειδικά όντας νεαρός, στο να εκφράσεις αντίλογο απέναντί της.
Ήμουν 24 χρονών και το αίμα έβραζε. Η Αλίκη είχε επισκεφθεί την Κομοτηνή με το «Miss Pepsi».
Στον θίασο ήταν ο Κώστας Αρζόγλου και η Άντζελα Γκερέκου. Εκείνη την περίοδο έκανα πολιτικές εκπομπές στο ΚΟΣΜΟΣ TV και ο ιδιοκτήτης του τηλεοπτικού σταθμού μου ζήτησε να κάνω την συνέντευξη στην αείμνηστη Αλίκη Βουγιουκλάκη. Όταν του ανάφερα πώς δεν τα ξέρω αυτά και μου απάντησε πώς δεν υπήρχε κάποιος άλλος δημοσιογράφος να κάνει την συνέντευξη.
Όταν ήρθε η Αλίκη στο στούντιο ζήτησε να τοποθετηθεί μία κάλτσα στην κάμερα. Μιλάμε για το 1991. Τότε δεν υπήρχαν ψηφιακές κάμερες για να φλουτάρουν την εικόνα.
Πράγματι ο εικονολήπτης έβαλε καλτσόν στην κάμερα. Κατά την διάρκεια της συνέντευξης απηύθυνα με πολύ σεβασμό το λόγο στην Αλίκη Βουγιουκλάκη αλλά πολλές φορές και για λόγους τακτ απηύθυνα ερωτήσεις και προς τον Κώστα Αρζόγλου, τον οποίο και διέκοπτε, μην αφήνοντάς τον να μιλήσει.
Κάποια στιγμή αντέδρασα έχοντας μέσα μου βαθιά την αίσθηση της δικαιοσύνης. Μετά από τόσα χρόνια πιστεύω πώς σήμερα αν συνέβαινε κάτι αντίστοιχο θα το διαχειριζόμουν αλλιώς. Σίγουρα θα ήμουν πιο ευγενικός. Mea culpa.
Σπουδάσατε Νομική στο πανεπιστήμιο Θράκη και σας δένει μια ουσιαστική φιλία με τον Λάκη Λαζόπουλο. Διαφωνήσατε ποτέ με
τις θέσεις του;
Όσοι σπουδάζαμε στην Κομοτηνή και είμαστε απόφοιτοι της Νομικής Θράκης, δηλαδή ο Λάκης Λαζόπουλος, ο Γιώργος Φλωρίδης, ο Γιάννης Λαμπρόπουλος, ο Ευριπίδης Στυλλιανίδης και πολλοί άλλοι,συνδεόμαστε με έναν δεσμό πολύ ιδιαίτερο. Πιστεύω ότι οι Έλληνες είμαστε άδικοι απέναντι στον Λάκη. Καταρχάς επί πάρα πολλά χρόνια, όσο έκανε το Τσαντίρι, κάθε εβδομάδα έδινε μία διαφορετική δωρεάν παράσταση σε εθνικό δίκτυο, την οποία απολάμβαναν εκατομμύρια Έλληνες χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν εισιτήριο στο θέατρο σε μια πολύ δύσκολη εποχή όπως εκείνη των μνημονίων. Στην πατρίδα μας αν παρατηρήσετε με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι άνθρωποι που έκαναν σάτιρα προέρχονταν πάντα από την Αριστερά.
Τους ήταν εύκολο και ήταν πολύ αγαπητοί γιατί ήταν στην μέση. Ήταν διαιτητές μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ.
Ο Χάρυ Κλυν λατρεύτηκε. Ήταν αγαπητός απ΄ όλους! Ο Λάκης μετεξέλιξε αυτό που έκανε ο Χάρυ Κλυν και επίσης αγαπήθηκε πολύ από το κοινό.
Τα έφερε όμως έτσι η ζωή που για μία φορά ο ιδεολογικός χώρος, αυτού που ήταν στη μέση ως ο διαιτητής, να κυβερνήσει.
Εκεί λίγο ο Λάκης παρέκκλινε και έγινε στόχος κριτικής, άλλες φορές δικαίως και άλλες αδίκως.
Όμως έχω την εντύπωση πώς όταν αξιολογούμε έναν καλλιτέχνη θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όλη του την πορεία.
Δηλαδή τον μισήσαν ως Συριζαίο, ενώ τον λατρέψαν όλα τα προηγούμενα χρόνια όταν έκανε εκπληκτικά τη δουλειά του.
Κάποια στιγμή ο Λάκης βγήκε από τη μέση. Ποια είναι η αντικατάσταση; Καταργήθηκε η σάτιρα! Πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε έντιμοι και δίκαιοι με τους ανθρώπους και το λέω αυτό γιατί ξέρω πάρα πολλούς φίλους μου δεξιούς, συντηρητικούς που μόλις έλεγες το όνομα Λάκης πετάγονταν από την καρέκλα γιατί θεωρούσαν ότι μεροληπτούσε στα σφυρίγματα. Όμως επαναλαμβάνω πώς είναι ένας άνθρωπος ο οποίος κάνει λαϊκό πολιτισμό -κάτι το οποίο μέχρι τώρα είναι αναντικατάστατο.
Χωρίς να θέλω να προσβάλω κανέναν όλοι όσοι παρέμειναν πίσω, δεν κάνουν σάτιρα αλλά πλάκα. Η σάτιρα όμως είναι κάτι πολύ ανώτερο και ο βαθμός αντοχής μιας δημοκρατίας είναι η σάτιρα.
Θεωρείτε ότι οι «Αμάν» δεν κάνουν σάτιρα;
Για να είμαι ειλικρινής έχω πολύ καιρό να τους δω. Νομίζουν ότι έχουν ένα δικό τους ιδιαίτερο στυλ, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με αυτό που κάνει ο Λάκης Λαζόπουλος.
Έχετε γνωριστεί και δημιουργήσει μία σχέση σεβασμού με τη Γιάννα Αγγελοπούλου.
Ναι! Εργάστηκα στον Ελεύθερο Τύπο της Γιάννας Αγγελοπούλου. Δυστυχώς δεν ευδοκίμησε. Έκλεισε μετά από 3 χρόνια.
Ωστόσο θεωρώ ότι αν η κυρία Αγγελοπούλου είχε αντέξει τότε, -γιατί πολεμήθηκε πάρα πολύ από τους εκδότες της εποχής- θα ήταν εντελώς διαφορετική η εικόνα του ελληνικού τύπου.
Οι συνθήκες εργασίας που εξασφάλισε στους Έλληνες δημοσιογράφους τότε, οι απολαβές, αλλά κυρίως στο πώς φέρθηκε μετά που αποφάσισε να αναστείλει την λειτουργία της εφημερίδας, νομίζω ότι ήταν μοναδικές.
Αρκεί να σου πω ότι όταν έκλεισε ο Ελεύθερος Τύπος ξαφνικά τον Ιούνιο του 2009, τα χρήματα από την πώληση του ραδιοσταθμού City τα διένειμε ισότιμα σε όλους τους εργαζόμενους. Δεν κράτησε τίποτα για την τσέπη της.
Η αποτυχία εκείνου του Ελεύθερου Τύπου είναι και μία αποτυχία κατά τη γνώμη μου ημών των δημοσιογράφων πού δεν καταλάβαμε τι ευκαιρία χάσαμε.
Συνεργάστηκα ξανά μαζί της, γιατί έκτοτε δεν διακόψαμε ποτέ την επαφή μας -έστω και σποραδικά. Όταν ήταν πρόεδρος της εθνικής επιτροπής του 2021, εγώ ήμουν πρόεδρος τοπικής επιτροπής του 2021 στο δήμο Αίγινας.
Είχε έρθει δύο φορές και μας τίμησε με την παρουσία της. Το χαρακτηριστικό της κυρίας Αγγελοπούλου, το οποίο φαίνεται και από το πώς διεκδίκησε και κέρδισε την Ολυμπιάδα, το πώς επίσης πολιτεύτηκε και συμπεριφέρθηκε σαν Πρόεδρος της επιτροπής το 2021,είναι ότι παίρνει πάντα δίπλα της τον καλύτερο ακόμα και αν δεν τον συμπαθεί. ΄
Λειτουργεί πάντοτε με αξιοκρατία και επίσης δεν έχει το κόμπλεξ του ανθρώπου που κάνει λάθος να μην το παραδεχτεί. Είναι γενναία.
Το αποδέχεται και το διορθώνει αμέσως. Δεν το έχω δει αυτό σε κανένα δημόσιο πρόσωπο.
Αν μου ζητούσατε να βάλω έναν τίτλο για την κυρία Αγγελοπούλου θα έλεγα ότι είναι ένας άνθρωπος σπαθί.
Πώς οραματίζεστε το μέλλον; Τι θέλετε να σας φέρει η ζωή και αλήθεια ποιος θα είναι ο επόμενος τίτλος βιβλίου σας;
Καταρχάς αυτό που θέλω να μου φέρει η ζωή και εύχομαι να το απολαμβάνουν όλοι οι άνθρωποι του πλανήτη μας είναι υγεία και αγάπη.
Προσωπικά νιώθω γεμάτος με όσα έχω δημιουργήσει. Δε νομίζω ότι πια χρειάζεται να αποδείξω πράγματα. Φυσικά είμαστε διαρκώς υπό αξιολόγηση κάθε μέρα σε αυτή τη δουλειά όλοι μας, αλλά ο στόχος μου είναι να έχω δίπλα μου τους ανθρώπους που αγαπώ και να ζω αξιοπρεπώς.
Όσον αφορά το επόμενο μου βιβλίο θα ήθελα πολύ να αναπλάσω παλιές συνεντεύξεις που έχω κάνει. Έχω απομαγνητοφωνημένα όλα τα κείμενα των συνεντεύξεων της ΕΡΤ.
Πάντοτε κράταγα σε ένα ημερολόγιο όσα διαδραματίζονταν και πίσω από τις κάμερες κατά τη διάρκεια ενός γυρίσματος.
Είχε υποβληθεί το καλοκαίρι σε μαστεκτομή
Η Σάρα Φέργκιουσον διαγνώστηκε με κακοήθη μελάνωμα, όπως αποκαλύφθηκε σήμερα Κυριακή (21 Ιανουαρίου).
Σε μια δήλωση, εκπρόσωπος της Σάρα η οποία είναι δούκισσα της Υόρκης και πρώην σύζυγος του πρίγκιπα Άντριου (αδερφό του βασιλιά Καρόλου), είπε: «Μετά τη διάγνωσή της με πρώιμη μορφή καρκίνου του μαστού αυτό το καλοκαίρι, η Σάρα, η Δούκισσα της Υόρκης διαγνώστηκε τώρα με κακοήθη μελάνωμα.
Ο δερματολόγος της ζήτησε να αφαιρεθούν και να αναλυθούν αρκετοί σπίλοι την ίδια στιγμή που η Δούκισσα υποβαλλόταν σε επανορθωτική χειρουργική επέμβαση μετά τη μαστεκτομή της και ένας από αυτούς έχει αναγνωριστεί ως καρκινικός.
Υποβάλλεται σε περαιτέρω εξετάσεις για να διασφαλιστεί ότι έχει εντοπιστεί στα αρχικά στάδια. Σαφώς, μια άλλη διάγνωση τόσο σύντομα μετά τη θεραπεία για τον καρκίνο του μαστού ήταν ανησυχητική, αλλά η δούκισσα παραμένει σε καλή διάθεση.
Η δούκισσα θέλει να ευχαριστήσει ολόκληρη την ιατρική ομάδα που την στήριξε, ιδιαίτερα τον δερματολόγο της, η επαγρύπνηση του οποίου εξασφάλισε την ανίχνευση της ασθένειας όταν συνέβη. Πιστεύει ότι η εμπειρία της υπογραμμίζει τη σημασία του ελέγχου του μεγέθους, του σχήματος, του χρώματος και της υφής και της εμφάνισης νέων κρεατοελιών που μπορεί να είναι σημάδι μελανώματος».
Η Sarah αντιμετωπίζει τον καρκίνο στο Royal Marsden Hospital του Λονδίνου από τον Dr Andrew Furness, σύμβουλο ιατρό ογκολόγο, και από την Catherine Borysiewicz, σύμβουλο δερματολόγο στο νοσοκομείο King Edward VII στο Λονδίνο και τώρα αναρρώνει στην Αυστρία στην κλινική MAYRLIFE.
Η μεγαλύτερη κόρη της πριγκίπισσα Βεατρίκη είναι προστάτιδα του British Skin Foundation και έχει εργαστεί με ασθενείς που έχουν καρκίνο του δέρματος.