Από τους πιο σημαντικούς και παραγωγικούς Έλληνες συνθέτες, που αριστοτεχνικά υπηρέτησε από τζαζ έως το έντεχνο λαϊκό τραγούδι ο Μίμης Πλέσσας εντυπωσίασε το μουσικό στερέωμα από πολύ νωρίς.
Στη τεράστια διαδρομή του ο Μίμης Πλέσσας ανακάλυψε ή καθιέρωσε με τα τραγούδια του πολλούς γνωστούς τραγουδιστές και ηθοποιούς, όπως τη Νανά Μούσχουρη, την Τζένη Βάνου, τη Γιοβάννα, τη Μαρινέλλα, τη Ρένα Κουμιώτη, τον Γιάννη Βογιατζή, τον Φώτη Δήμα, τον Γιάννη Πουλόπουλο, τον Τόλη Βοσκόπουλο, τον Στράτο Διονυσίου κ.ά.
Τη δεκαετία του 1960 κατά τη διάρκεια της συνεργασίας του με τον Γιάννη Δαλιανίδη σε μία σειρά από από κινηματογραφικά μιούζικαλ («Μερικοί το προτιμούν καυτό», «Οι θαλασσιές οι χάντρες», «Γοργόνες και Μάγκες», «Μια κυρία στα μπουζούκια», «Κορίτσια για φίλημα» κ.ά.), δημιούργησε τα τραγούδια εκείνα που το κοινό λάτρεψε, τραγούδησε και εξακολουθούν και σήμερα να είναι συνώνυμα της ανεμελιάς.
Το έντεχνο λαϊκό τραγούδι απασχόλησε τον Πλέσσα στο τέλος της δεκαετίας. Ο δίσκος του «Ο Δρόμος», που κυκλοφόρησε το 1969 σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, σημείωσε μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία. Με τραγούδια, όπως τα «Ξημερώνει Κυριακή», «Έπεφτε βαθιά σιωπή», «Γέλαγε η Μαρία» και «Το Άγαλμα», κατέχει περίοπτη θέση στην ελληνική δισκογραφία. Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 50.000 αντίτυπα ήταν ο πρώτος εγχώριος χρυσός δίσκος.
Το 2020 η σύζυγός του, η Λουκίλα Καρρέρ-Πλέσσα κυκλοφόρησε τη βιογραφία του από τις εκδόσεις Μίνωας με τίτλο “Μίμης Πλέσσας-Ποιος το ξέρει”.
Στον πρόλογό της που τιτλοφορείται «Κάπως έτσι άρχισαν όλα», σημειώνει πως στις 13 Δεκεμβρίου 1986, πήγε με τους γονείς της σ’ ένα κέντρο της οδού Φιλελλήνων, όπου έπαιζε ο Μίμης Πλέσσας με τον Γιώργο Κατσαρό. Αυτή ήταν φοιτήτρια Οικονομικών και φανατική συλλέκτρια ελληνικών δίσκων και λάτρις του ελληνικού κινηματογράφου, αυτός ένας συνθέτης με μεγάλες επιτυχίες στη δισκογραφία, που «δεν είχε συνειδητοποιήσει τη δύναμη των όσων είχε γράψει», ένας συνθέτης που τα κυκλώματα τον είχαν πείσει πως «είχε τελειώσει».
Ακούστε τα σημαντικότερα άλμπουμ του.