Ο Σωτήρης Κοντιζάς, ο αυστηρός κριτής του MasterChef θέλησε να δώσει το δικό του μήνυμα στα παιδιά που τελείωσαν μόλις τις πανελλήνιες και ετοιμάζονται να συμπληρώσουν το βιογραφικό τους.
Ο Σωτήρης Κοντιζάς αποφάσισε να αναρτήσει στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook το δικό του απολυτήριο από το λύκειο μην διστάζοντας να αποκαλύψει τους βαθμούς του αλλά και το πατρικό όνομα της μητέρας του. Συγκεκριμένα η μαμά του του γνωστού και ταλαντούχου σεφ ονομάζεται “Σουτζούκι” και όπως ο ίδιος δηλώνει είναι δεκτικός στο “τρολάρισμα”.
“το μηχανογραφικό μου φυσικά δεν το έχω, στη φωτογραφία το απολυτήριο λυκείου με φωτογραφία μου στα 17 και εμφανές το γένος suzuki λες και πάω γυρεύοντας για τρολάρισμα.” έγραψε χαρακτηριστικά ο κριτής του MasterChef.
Μέσα από αυτή την ανάρτησή του ο Σωτήρης Κοντιζάς ήθελε να δώσει το δικό του μήνυμα στα παιδιά που πρέπει να συμπληρώσουν το βιογραφικό τους και αγχώνονται για το μέλλον τους, καθώς εκείνος είναι της άποψης ότι το κάθε παιδί είναι καλό να ακολουθεί το επάγγελμα που αγαπά.
“Αν περισσότερα άτομα ασκούν το επάγγελμα που πραγματικά θέλουν τότε θα έχουμε περισσότερους επιτυχημένους επαγγελματίες. Περισσότερους χαρούμενους ανθρώπους. Θα ζούμε σε μια καλύτερη κοινωνία”, έγραψε χαρακτηριστικά ο γνωστός σεφ.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο που έγραψε ο Σωτήρης Κοντιζάς:
“Θυμάμαι πολύ καλά την ημέρα που πήγα να καταθέσω το μηχανογραφικό μου. Ήταν το 2000, η πρώτη χρονιά με το σύστημα των κατευθύνσεων, πρέπει να είχαμε εξεταστεί σε κοντά 15 μαθήματα. Και μέσα σε αυτά έπρεπε να κατανοήσω και τι είναι και πώς συμπληρώνεται ένα μηχανογραφικό. Κατέληξα σύντομα πως το μηχανογραφικό μου θα πρέπει να είναι ο “καθρέφτης” των προτιμήσεών μου: οι σχολές που πραγματικά με ενδιαφέρουν με τη σειρά που πραγματικά προτιμώ. Φτάνω λοιπόν σε ένα σχολείο στη Νέα Ιωνία και δίνω το συμπληρωμένο μου μηχανογραφικό στον “ειδικό”. “Φίλε μου, είναι λάθος”, μου λέει. “Τσέκαρέ το πάλι και έλα ξανά”. Δεν καταλάβαινα πώς μπορεί να ήταν λάθος οι προτιμήσεις μου. Εγώ αυτά ήθελα με αυτήν ακριβώς τη σειρά. “Μα έχεις βάλει πρώτη μια σχολή με χαμηλότερη βάση από τη δεύτερη”. “Με αυτή τη σειρά τις θέλω”. “Ναι, αλλά έτσι καις τη σχολή της δεύτερης θέσης, βάλ’ τες ανάποδα! Ή μη βάλεις καθόλου τη δεύτερη, αν περάσεις κάπου θα περάσεις στην πρώτη.” “Και πού το ξέρετε;” “Μα σύμφωνα με τις περυσινές βάσεις…”
Αυτές οι περυσινές βάσεις. Το ότι κοιτάμε τις περυσινές βάσεις είναι η αρχή του κακού. Τι σχέση έχουν οι περυσινές βάσεις με το τι πραγματικά θέλω εγώ ή ο καθένας μας να σπουδάσει; Αν κάποια στιγμή μια γενιά παιδιών δήλωνε τις πραγματικές της προτιμήσεις στο μηχανογραφικό, χωρίς να υπολογίσει τις περυσινές βάσεις, χωρίς να επηρεαστεί από γονείς και απωθημένα, χωρίς να τη νοιάζει η ανεργία στον τομέα, το πιασάρικο άκουσμα του τίτλου της σχολής, τότε μπορεί οι βάσεις εκείνη τη χρονιά να μην είχαν καμία μα καμία σχέση με τις «περυσινές». Αν αυτό συμβεί και την επόμενη χρονιά και τη μεθεπόμενη, τότε δε θα έχουμε πια περυσινές βάσεις, θα έχουμε τις βάσεις ως στατιστικά και ιστορικά δεδομένα. Έτσι όπως θα έπρεπε να είναι.
Αν περισσότερα άτομα ασκούν το επάγγελμα που πραγματικά θέλουν τότε θα έχουμε περισσότερους επιτυχημένους επαγγελματίες. Περισσότερους χαρούμενους ανθρώπους. Θα ζούμε σε μια καλύτερη κοινωνία. Τα παιδιά μας θα μεγαλώσουν σε έναν καλύτερο κόσμο. Μπορεί να κάνω και λάθος. Μπορεί και όχι. Τροφή για σκέψη λίγες ώρες πριν συμπληρώσετε εσείς ή τα παιδιά σας το μηχανογραφικό. Καλή τύχη.
(το μηχανογραφικό μου φυσικά δεν το έχω, στη φωτογραφία το απολυτήριο λυκείου με φωτογραφία μου στα 17 και εμφανές το γένος suzuki λες και πάω γυρεύοντας για τρολάρισμα.)“.