Στην μεγάλη οθόνη και στη θεατρική σκηνή χάραξαν με χρυσά γράμματα τα ονόματά τους, με το αστείρευτο ταλέντο τους στην υποκριτική. Ο λόγος για τον Ορέστη Μακρή, τη Γεωργία Βασιλειάδου και τον Μίμη Φωτόπουλο που όλοι αγαπάμε και θυμόμαστε μέσα από τις ασπρόμαυρες ταινίες τους. Στον λογαριασμό όμως του συλλέκτη Άρη Λουπάση, τους βλέπουμε για πρώτη φορά, μακριά από τα κινηματογράφο, στους προσωπικούς τους χώρους και με τα πιο αγαπημένα τους πρόσωπα. Χωρίς αμφιβολία, η σελίδα του Άρη Λουπάση στο Instagram, αποτελεί έναν «αληθινό θησαυρό»

Δείτε τις φωτογραφίες:

Ο αξέχαστος Ορέστης Μακρής με την σύζυγο του Βαρβάρα Δαμίγου στο σπίτι τους στο Χαλάνδρι μέσα της δεκαετίας του ’50.

 

View this post on Instagram

 

Ο αξέχαστος Ορέστης Μακρής με την σύζυγο του Βαρβάρα Δαμίγου στο σπίτι τους στο Χαλάνδρι μέσα της δεκαετίας του ’50. Γεννημένος στην Χαλκίδα θα εγκατασταθεί από την νεανική του ηλικία στην οδό Φρυνίχου στην Πλάκα όπου εκεί το 1925 και σε ηλικία είκοσι επτά ετών θα γνωρίσει την δεκαπεντάχρονη Βαρβάρα και θα αναπτύξουν μια όμορφη και τρυφερή σχέση. Την ίδια χρονιά θα ανέβει για πρώτη φορά με επιτυχία στην θεατρική σκηνή ως τενόρος σε οπερέτες της εποχής. Οι γονείς της από τις σημαντικότερες Αθηναϊκές οικογένειες με οικονομική επιφάνεια, δεν αποδέχονται τον νεαρό θεατρίνο και τότε εκείνος αποφασίζει να την “κλέψει”, με το ζευγάρι να στεγάζει τον νεανικό του έρωτα σε ένα μικρό σπίτι στο Κουκάκι. Παντρεύονται και αποκτούν δύο παιδιά την Κατερίνα και τον Θεμιστοκλή και το 1929 με τον θάνατο του πατέρα της οι σχέσεις της οικογένειας με τον Ορέστη θα αποκατασταθουν καθώς τελευταία επιθυμία του είναι να επιστρέψει η κόρη στο πατρικό με την νέα της οικογένεια. Μετακομίζουν στο πατρικό της στην οδό Αδριανού στην Πλάκα, με την καριέρα του να σημειώνει μεγάλη άνοδο σε επιθεωρήσεις και οπερέτες. Εκεί στην γειτονιά παρατηρεί ένα γραφικό και συμπαθή τύπο τον Λευτεράκη, ο οποίος είναι συνεχώς μεθυσμένος και προσπαθεί να αντιγράψει τις κινήσεις του γεγονός που το καταφέρνει με μεγάλη επιτυχία. Το 1932 στην επιθεώρηση “Παπαγάλος” θα ερμηνεύσει για πρώτη φορά τον μεθύστακα και θα προκαλέσει κυριολεκτικά “πάταγο” σε όλη την Αθήνα καθώς και όσες φορές το επαναλάβει στο μέλλον, με αποκορύφωμα την θρυλική ταινία με τον ομώνυμο τίτλο το 1950 που θα σφραγίσει και την καριέρα του. Το 1954 στα χρόνια της μεγάλης επιτυχίας και καθιέρωσης, η οικογένεια θα εγκατασταθεί στο Χαλάνδρι σε ένα υπέροχο σπίτι γεμάτο κερασιές, όπου θα ζήσει μέχρι και τον “χαμό” του το 1975 και τέσσερα χρόνια αργότερα θα τον “ακολουθήσει” η μεγάλη αγάπη της ζωής του και πάντα πιστή και αφοσιωμένη Βαρβάρα. Από τις εμβληματικότερες θεατρικές φυσιογνωμίες και ένα υπόδειγμα οικογενειάρχη και καλλιτέχνη με σπάνιο προσωπικό και καλλιτεχνικό ήθος που ξεχώρισε καθώς την ίδια γνησιότητα που εξέφραζε στην ζωή του, αποτύπωνε μοναδικά και μέσα από τους ρόλους του.#arisloupasis#greekactors#greekcinema#vintagegreece

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

Ο Ορέστης Μακρής σε μια σπάνια φωτογραφία με τον εγγονό του Φώτη στα μέσα της δεκαετίας του ’50, στον κήπο του σπιτιού του στο Χαλάνδρι.

 

View this post on Instagram

 

Ο αξέχαστος Ορέστης Μακρής σε μια σπάνια φωτογραφία με τον εγγονό του Φώτη στα μέσα της δεκαετίας του ’50, στον κήπο του σπιτιού του στο Χαλάνδρι. Με σπουδές στο Ωδείο Αθηνών, κάνει τις πρώτες του εμφανίσεις ως τενόρος και στην συνέχεια ασχολείται με τον χώρο της υποκριτικής. Ξεκινά την θεατρική του διαδρομή στα μέσα του ’20 και για πολλές δεκαετίες διαπρέπει σε σημαντικούς ρόλους με τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής. Στον κιν/φο κάνει την πρώτη του εμφάνιση το 1931, η μεγάλη όμως αναγνώριση και επιτυχία έρχεται το 1950 με τον ρόλο του μεθυστακα στην θρυλική ομώνυμη ταινία της Φινος Φιλμ. Ένας ρόλος που σφραγίζει κυριολεκτικά την καριέρα του και τον καθιερώνει σε ηθοποιό πρώτου μεγέθους όπου και αποδεικνύει το εύρος του υποκριτικου του ταλέντου. Η πειστικοτητα και η εκφραστικοτητα με την οποία προσεγγίζει τον συγκεκριμένο ρόλο υπήρξε μοναδική παρά το γεγονός ότι δεν έχει πιει ποτέ στην ζωή του. Ο “Μεθυστακας” αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Φινος και κρατα τις ουρές των θεατών στα ταμεία για είκοσι επτά συνεχόμενες εβδομάδες, ένα ρεκόρ που θα ξεπεραστεί δέκα τρία χρόνια αργότερα με τις ταινίες της Αλικης και τα μιούζικαλ του Δαλιανίδη. Πολλά από τα χαρακτηριστικα και τις αντιδράσεις των ερμηνειών του αποτελούν στοιχεία και της προσωπικής του ζωής, γεγονός που καταδεικνύει την γνησιότητα και την αυθεντικοτητα του ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνης. Το 1927 “κλέβει” μετά από μεγάλο έρωτα την σύζυγό του Βαρβάρα Δαμιγου, παντρεύονται λίγο αργότερα και αποκτούν ένα γιο και μια κόρη καθώς και τον αγαπημένο του εγγονό Φώτη. Υπήρξε ένας σπουδαιος οικογενειαρχης και από αναφορές συναδέλφων του, από τους πιο συνεπείς, πειθαρχημενους και διαβασμενους ηθοποιούς της γενιάς του, με ήθος ευγένεια και απαράμιλλο επαγγελματισμο. Τελευταία του επιθυμία να επισκεφτεί με τον εγγονό του την παλιά του γειτονιά στην Χαλκίδα όπου γεννήθηκε και έζησε τα παιδικά του χρόνια. “Έφυγε” το 1975 τιμημένος με το “Τάγμα του Φοίνικος”, χορτασμενος από μεγάλες επιτυχίες και μια υπέροχη οικογενειακή ζωή, αφήνοντας παρακαταθήκη ένα σημαντικό θεατρικό και κιν/φικο έργο.#greekactors #arisloupasis

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

Η Γεωργία Βασιλειάδου με την εγγονή της από την μοναχοκορη της Φωτεινή στο μπαλκόνι του σπιτιού της στο Μαρούσι σε αφιέρωμα από την εφημερίδα της εποχής “Εμπρός” στις 18/7/1959.

 

View this post on Instagram

 

Η σπουδαία Γεωργία Βασιλειάδου με την εγγονή της από την μοναχοκορη της Φωτεινή στο μπαλκόνι του σπιτιού της στο Μαρούσι σε αφιέρωμα από την εφημερίδα της εποχής “Εμπρός” στις 18/7/1959. Η αξέχαστη ηθοποιός ξεκίνησε ως σοπράνο σε όπερες της Λυρικής, συνέχισε ως ηθοποιός στο θέατρο και όταν σε σχετικά μεγάλη ηλικία την ανακάλυψε ο μέγας Σακελλαριος και τις έδωσε ρόλους στον κιν/φο η καριέρα της απογειώθηκε κυριολεκτικά. Η ωραιότερη “άσχημη” του σινεμά όταν την ρώτησε ο σημαντικός σκηνοθέτης Νίκος Τσιφορος γιατί δεν σκέφτηκε ποτέ να κάνει πλαστική εκείνη του απάντησε “έχεις και εσύ σκεφτεί ότι τότε όλες αυτές οι ταινίες σου θα πήγαιναν στράφι?”. Στο μεγαλειώδες ταλέντο της υποκλιθηκαν κοινό, κριτικοί και όλοι οι συνάδελφοί της.

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

Ο αξέχαστος Μίμης Φωτόπουλος με την σύζυγό του Μαργαρίτα στην οδό Σταδίου τον Οκτώβριο του 1946

Η αγαπημένη Γεωργία Βασιλειάδου στο σαλόνι του σπιτιού της στο Μαρούσι σε αφιέρωμα της εφημερίδας “Εμπρός” στις 18 Ιουλίου του 1959.

 

View this post on Instagram

 

Η αγαπημένη Γεωργία Βασιλειάδου στο σαλόνι του σπιτιού της στο Μαρούσι σε αφιέρωμα της εφημερίδας “Εμπρός” στις 18 Ιουλίου του 1959. Το συγκεκριμένο σπίτι το χτίζει ένα χρόνο πριν και αποτελεί ουσιαστικά την αμοιβή της από τον Φίνο όταν ζητά αύξηση των αποδοχών από τις ταινίες για να φτιάξει ένα σπίτι για την μοναχοκορη της. Ο μεγάλος παραγωγός προτείνει έναντι της αμοιβής να αναλάβει την επίβλεψη και την ολοκλήρωση του νέου σπιτιού. Εκεί μετακομίζει από το Νέο Ηράκλειο όπου διαμένει χρονια, μαζί με τον δεύτερο σύζυγό της Κώστα Γαμπαρο και την κόρη της Φωτουλα την οποία έχει αποκτήσει στις αρχές του ’30 από τον πρώτο της γάμο με έμπορο της εποχής. Μετά από σκληρά φτωχικα χρονια θεωρεί την ακίνητη περιουσία την καλύτερη επένδυση και έτσι στα χρόνια των μεγάλων επιτυχιών καταφέρνει να δημιουργήσει τρία σπίτια με κόπο και πολύ μεράκι. Το ’59 όπου γίνεται και το συγκεκριμένο αφιέρωμα, αποτελεί σταθμό στην καριέρα της θριαμβευοντας σε επιθεώρηση στο “Ακρόπολ” και γυρίζει ταυτόχρονα και τρεις ταινίες. Δύο χρόνια αργότερα με τον θρυλικό θίασο Βασιλειάδου -Αυλωνίτης -Ρίζος, βιώνει ασύλληπτη επιτυχία με την δεύτερη πιο επιτυχημένη περιοδεία στα θεατρικά χρονικά μετά την περιοδεία της Αλικης. Στα μέσα του ’60 η λάθος κίνηση της να φύγει από τον Φίνο την οδηγεί σε μια σειρά ταινιών που δεν ανταποκρινονται στην μέχρι τότε πορεία και το εύρος των υποκριτικων της δυνατοτήτων, καταφέρνει όμως και εκεί να ξεχωρίζει και να κλέβει κάθε φορά την παράσταση. Στις αρχές της επόμενης δεκαετίας αραιωνει τις εμφανίσεις της και μέσα του ’70 αποσύρεται δηλώνοντας πως θέλει να φύγει με “Ζήτω και όχι με γιούχα”. Μια κορυφαία κωμική φυσιογνωμία που αγαπήθηκε από το κοινό όσο λίγοι και αποτύπωσε μοναδικά με την παρουσία της τις μυρωδιές της Αθήνας του ’50 με τις γειτονιές, τα γραφικά ταβερνάκια και τους ήχους της Πλακιωτικης λατερνας. Στην κηδεία της η καταρρακτωδης βροχή στερεί την δυνατότητα από πολύ κόσμο να την συνοδεύσει στο τελευταίο της “ταξίδι”, όσοι όμως καταφέρνουν να παρευρεθούν αισθάνονται την λυπη και την συγκίνηση της απώλειας ενός πολύ δικού τους ανθρωπου. Η Κωμική των Κωμικων.”Έφυγε” σαν σήμερα πριν σαράντα χρόνια…#arisloupasis #greekactors#oldgreekcinema

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ

Ακολουθήστε το HELLO στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!