Ο Αλέν Ντελόν, ένας από τους μεγαλύτερους σταρ του ευρωπαϊκού κινηματογράφου έφυγε από τη ζωή σήμερα 18/8, σε ηλικία 88 ετών, αφήνοντας πίσω του μια σπουδαία καριέρα.
Γνωστός για τη γοητεία του – το ανδρικό ισοδύναμο της Μπριζίτ Μπαρντό- αλλά και τις αξέχαστες ερμηνείες του ο Αλαιν Ντελόν ήταν ο τελευταίος από τους “μεγάλους“.
Στις 19 Μαΐου 2019, κατά τη διάρκεια της απονομής του τιμητικού Χρυσού Φοίνικα από τα χέρια της κόρης του Anouchka, ο Αλέν Ντελόν είχε σχολιάσει ότι το βραβείο αυτό ήταν για εκείνον «ένα μεταθανάτιο αφιέρωμα» που του αποδόθηκε «εν ζωή».
«Ο Alain-Fabien, η Anouchka, ο Anthony, καθώς και ο σκύλος του Loubo, ανακοινώνουν με βαθιά θλίψη την απώλεια του πατέρα τους. Έφυγε ήρεμα στο σπίτι του στο Douchy, περιτριγυρισμένος από τα τρία του παιδιά και τα αγαπημένα του πρόσωπα. (…) Η οικογένεια παρακαλεί να σεβαστείτε την ιδιωτικότητά της σε αυτή την εξαιρετικά δύσκολη στιγμή πένθους», αναφέρει η οικογένεια σε κοινή ανακοίνωση.
Ο Αλέν Ντελόν σημάδεψε τα κινηματογραφικά πλατό, απασχόλησε τον Τύπο και για τις γυναίκες που αγάπησε, ταυτίστηκε με το Φεστιβάλ Καννών και σκαρφάλωσε στην κορυφή του γαλλικού stardom, όχι πάντα για καλό λόγο.
Ο Αλέν Ντελόν γεννήθηκε στις 8 Νοεμβρίου 1935 (ξεκάθαρη η ζωώδης γοητεία του Σκορπιού) στο Sceaux (Hauts-de-Seine).
Ύστερα από μια σύντομη μαθητεία ως κρεοπώλης, κατατάχθηκε στον γαλλικό στρατό ως πεζοναύτης και το 1953 στάλθηκε στην Ινδοκίνα, όπου μαινόταν ο πόλεμος ενάντια στη γαλλική κυριαρχία. Ατίθασος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της θητείας του στα κρατητήρια, αφού είχε διάφορα μπλεξίματα.
Στον κινηματογράφο βρέθηκε τυχαία. Συνόδευε μια ηθοποιό στις Κάννες το 1957 και τράβηξε την προσοχή ενός κυνηγού ταλέντων, που δούλευε για τον μεγαλοπαραγωγό του Χόλιγουντ, Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ. Ύστερα από ένα δοκιμαστικό, του προσφέρθηκε συμβόλαιο εάν μάθαινε να μιλάει αγγλικά. Όμως ο γάλλος σκηνοθέτης Ιβ Αλεγκρέ τον έπεισε να παραμείνει και να κάνει καριέρα στη Γαλλία.
Και ήταν ο πρώτος που του έδωσε δουλειά στον κινηματογράφο με την ταινία «Quand la femme s’en mêle».
Η πρώτη οδηγία του γάλλου σκηνοθέτη προς τον νεαρό, αλλά πάντα αυθάδη Αλέν ήταν: «Μίλα όπως μου μιλάς, Κοίταξε όπως με κοιτάζεις. Άκουσε όπως με ακούς. Μην παίζεις. Ζήσε». Όπως παραδέχθηκε αργότερα ο Ντελόν, χωρίς αυτή την κουβέντα δεν θα είχε κάνει την καριέρα που έκανε.
Άφησε τη δική του τεράστια σφραγίδα στον κινηματογράφο με τους ρόλους του σε ταινίες όπως: Γυμνοί στον ήλιο (1960), Ο Ρόκο και τ’ αδέλφια του (1960), Η έκλειψη (1962), Ο γατόπαρδος (1963), Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο (1967), Η πισίνα (1969), Ο κόκκινος κύκλος (1970), Ο μπάτσος (1972) και ο Κύριος Κλάιν (1976). Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Ντελόν συνεργάστηκε με πολλούς γνωστούς σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένων των Λουκίνο Βισκόντι, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, Μικελάντζελο Αντονιόνι και Λουί Μαλ.
Οι μεγάλοι έρωτες
Η προσωπική ζωή του δεν έμεινε μακριά από τις στήλες των εφημερίδων, όπως αργότερα οι διαμάχες μεταξύ των παιδιών του για την κληρονομιά.
Η σχέση που έμεινε στην ιστορία ήταν με την Ρόμι Σνάιντερ. Οι δυο τους είχαν ερωτευθεί στο πλατό της ταινίας “Κριστίν”, το 1958. Η αρχική του εντύπωση δεν ήταν και η καλύτερη, ενώ και η Σνάιντερ ήταν επιφυλακτική μαζί του. Την υποδέχεται στο αεροδρόμιο του Ορλί με ένα μπουκέτο κόκκινα τριαντάφυλλα. Εκείνη θα σκεφτεί ότι «παραείναι όμορφος ».
Το βράδυ θα δειπνήσουν μαζί. Τους συνοδεύει η μητέρα της. Εκείνος δεν μιλάει γερμανικά, εκείνη δεν μιλάει γαλλικά, τα αγγλικά και των δύο είναι μέτρια. Όμως δεν χρειάζονται πολλά λόγια.
Εκείνη είναι 20, εκείνος 24. Στα γυρίσματα θα υπάρξει ένταση μεταξύ τους, καθώς ο Ντελόν βγάζει για μια ακόμη φορά τον αλήτικο -μα τόσο γοητευτικό- χαρακτήρα του.
Θα αρραβωνιαστούν για να δουν τους paparazzi να βρίσκονται στο κατόπι τους σε κάθε τους βήμα. Όμως, ο Ντελόν, αδιόρθωτος γυναικάς, κάποια μέρα του 1963 θα αφήσει ένα σημείωμα που τις ανακοινώνει ότι είναι στο Μεξικό με την Ναταλί, την οποία θα παντρευτεί λίγο μετά και θα αποκτήσουν μαζί ένα γιο. Το νέο αυτό θα της στοιχίσει ακριβά. Η Σνάιντερ θα καταφύγει στα ηρεμιστικά, συνήθεια που δεν εγκατέλειψε ποτέ για το υπόλοιπο της ζωής της.
Ήταν πολύ ωραίο και αγνό. H Ρόμι είχε την ηλικία μου. Ως τότε, οι γυναίκες που αγαπούσα ήταν μεγαλύτερές μου κατά δέκα χρόνια. Αυτή τη φορά δεν ήταν μία από τα ίδια Μπορώ να πω ότι ήταν ο πρώτος μεγάλος μου έρωτας: ο έρωτας των είκοσι χρόνων είναι κάτι που δεν ξεχνιέται. Μετά, δεν είναι ποτέ το ίδιο…” θα πει ο Ντελόν για τη Σνάιντερ αργότερα.
Περνάει ο καιρός, γνωρίζει το γιο του, ξαναβρίσκονται και γίνονται φίλοι. Η Ρόμι παντρεύεται τον σκηνοθέτη Χάρι Μέγιεν και γεννά ένα αγόρι. Το 1969 ο Αλέν την καλή ως συμπρωταγωνίστριά του στην ταινία “Η πισίνα”.
“Ο Ντελόν; Δεν υπάρχει τίποτα πιο κρύο από μια νεκρή αγάπη”, δηλώνει η Ρόμι γελώντας στους δημοσιογράφους. Ωστόσο, το κινηματογραφικό τους φιλί στη συγκεκριμένη ταινία θα ψηφιστεί αργότερα ως “ένα από τα πιο σέξι, όλων των εποχών”.
Το 1972 συμπρωταγωνιστούν στη “Δολοφονία του Τρότσκι”. Ο Αλέν της συμπαραστέκεται όταν εκείνη χάνει το μοναχογιό της στα 14 του σε ένα τραγικό δυστύχημα και είναι εκείνος που θα οργανώσει την κηδεία του.
Όταν η Ρόμι φεύγει από τη ζωή από αλκοόλ, βαρβιτουρικά και ραγισμένη καρδιά, είναι πάλι εκείνος που αναλαμβάνει τις διατυπώσεις και φροντίζει να ταφεί δίπλα στο γιο της.
Την αποχαιρετά με ένα σπαρακτικό γράμμα στο Paris Match: “Μa Puppele, σε κοιτώ ξανά και ξανά. Θέλω τα μάτια μου να σε χορτάσουν, να σου πω ξανά και ξανά πως ποτέ δεν ήσουν πιο όμορφη, πιο γαλήνια. Ξεκουράσου. Είμαι εδώ. Έμαθα λίγα γερμανικά μαζί σου. Ichliebedich. Σ’αγαπώ. Σ’αγαπώ ma Puppele.”
Στα 87 του χρόνια, ο Αλέν Ντελόν, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του στην Corriere della Sera, αποκαλύπτει: “Δεν μπορώ να δω την ταινία ‘Πισίνα’. Με πονάει πολύ”…
Μετά τον χωρισμό του με τη Ρόμι Σνάιντερ, γνώρισε το 1963 τη Ναταλί Μπαρτελεμί, μια φλογερή γυναίκα, μαροκινής καταγωγής. Την παντρεύτηκε (στον μοναδικό γάμο της ζωής του) και μαζί της απέκτησε το πρώτο του παιδί, τον ηθοποιό Άντονι Ντελόν. Ύστερα από τρία χρόνια πάθους και μεγάλων καυγάδων θα χωρίσουν.
Στη συνέχεια θα γνωρίσει τη Μιρέιγ Νταρκ, την οποία συνάντησε στα γυρίσματα της ταινίας του Ζαν Ερμάν «Jeff» (1968). Θα ζήσουν μαζί για 15 χρόνια, αλλά δεν θα παντρευτούν.
Μαζί γύρισαν 6 ταινίες, μεταξύ των οποίων και το περίφημο «Borsalino» μια από τις πιο μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες του ηθοποιού στη δεκαετία του 70. Εκείνη την εποχή αξιοποιώντας τον τίτλο του καρδιοκατακτητή ο Ντελόν είχε ερμηνεύσει μαζί με την Νταλιντά το περίφημο “Paroles Paroles”. Ο δεσμός με την Νταρκ έληξε το 1982, η αγάπη τους όμως δεν έσβησε ποτέ.
Όταν η Νταρκ έφυγε από τη ζωή το καλοκαίρι του 2017 ο Ντελόν ήταν απαρηγόρητος. «Ήταν η γυναίκα της ζωής μου. Χωρίς εκείνη, μπορώ τώρα να φύγω κι εγώ» δήλωσε στην κηδεία της.
Όσο για τη Ναταλί, την μοναδική γυναίκα που είχε παντρευτεί, έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στις 22 Ιανουαρίου του 2021 μετά από μια σύντομη μάχη με τον καρκίνο σε ηλικία 79 ετών.
Μετά το τέλος του δεσμού του με την Νταρκ ο Ντελόν είχε έναν ακόμη μεγάλο έρωτα με την Rosalie van Breemen, μοντέλο από την Ολλανδία με την οποία γνωρίστηκε στα γυρίσματα του βίντεο κλιπ για το τραγούδι του “Comme au cinéma”.
Μερικές απ’ τις γνωστότερες σχέσεις του είναι με τις ηθοποιούς Αν Παριγιό και Τζέιν Φόντα και με τις τραγουδίστριες Μαριάν Φέιθφουλ, Νίκο και Δαλιδά. Το 1987 θα γνωρίσει την κατά πολύ νεώτερή του, Ροζαλί Βαν Μπρέμεν, ένα γοητευτικό μοντέλο από την Ολλανδία. Την ερωτεύτηκε τρελά και μαζί απέκτησαν δύο παιδιά, την Ανούσκα και τον Αλέν – Φαμπιέν. Τον Οκτώβριο του 2002 θα χωρίσουν και θρυλείται ότι ήταν η πρώτη γυναίκα που τον άφησε.
Μια άλλη σημαντική γυναίκα για τον Ντελόν ήταν η Μπριζίτ Μπαρντό. Για πολλούς ήταν η αρσενική εκδοχή της στη μεγάλη οθόνη, τουλάχιστον όσον αφορά το μέγεθος του άστρου του. Οι δυο τους δεν έγινα ποτέ εραστές, έγιναν όμως φίλοι. Γνωρίζονταν από το 1958. ”Για μένα είναι ο καλύτερος φίλος, ο αδελφός μου” δήλωσε η Μπαρντό μερικά χρόνια πριν όταν και οι δύο τους συμπλήρωσαν τα 80 τους χρόνια. “Είμαστε πάρα πολύ κοντά ο ένας στον άλλο, αλλά δεν υπήρξαμε ποτέ εραστές”.
H Βardot έγραψε μάλιστα ένα τρυφερό γράμμα στο φίλο της, το οποίο δημοσίευσε στο instagram της. Μέσα σε αυτό του εξηγούσε ότι τον αγαπά 80 φορές και πως του έστελνε 80 φιλιά. Τους δύο ηθοποιούς ενώνουν σήμερα πολλά, ανάμεσα στα οποία η αγάπη για τα ζώα την οποία έχουν εκδηλώσει εμπράκτως και οι δύο υποστηρίζοντας ενεργά φιλοζωικές οργανώσεις και ασκώντας πολιτικές πιέσεις για νόμους που προστατεύουν τα ζώα, αλλά και οι πολιτικές τους πεποιθήσεις. Αμφότεροι είναι ένθερμοι υποστηρικτές της Μαρίν Λεπέν.
Το φλερτ με την Τζένη Καρέζη
Σε μια επίσκεψή του στην Ελλάδα το 1960 ο Ντελόν είχε φλερτάρει λίγο και με την Τζένη Καρέζη. “Τόπος του εγκλήματος ήταν το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, όπου ο Αλέν Ντελόν, συνοδευόμενος από τη Ρόμι Σνάιντερ και τον σκηνοθέτη Λουκίνο Βισκόντι, παρακολούθησε την παράσταση της τραγωδίας “Εκάβη” με πρωταγωνίστρια την Κατίνα Παξινού.”έγραψε ο Νίκος Μαστοράκης τότε στην εφημερίδα «Εμπρός» “Καθισμένοι στα διαζώματα του θεάτρου παρακολουθούσαν ως θεατές την παράσταση και η Τζένη Καρέζη με τον Λυκούργο Καλλέργη.
Σε κάποια στιγμή οι δύο Έλληνες ηθοποιοί κατευθύνθηκαν προς την πλευρά των Ευρωπαίων συναδέλφων τους, ανταλλάσσουν χαιρετισμούς και κάθονται δίπλα τους. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης ο Ντελόν έριχνε το βλέμμα του προς την πλευρά της Καρέζη, η οποία ανταπέδιδε με ένα ευγενικό χαμόγελο, κάνοντας έξαλλη τη Σνάιντερ.
Αργότερα, σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου προς τον Ντελόν, αν του αρέσει ως γυναίκα η Τζένη Καρέζη, εκείνος απάντησε: “Είναι από τις γυναίκες που θα μπορούσα να αγαπήσω μέσα σε μια στιγμή. Έχει δύο μάτια καταπληκτικά!”. Το ρεπορτάζ της εποχής ήθελε το φλερτ να συνεχίζεται στην τραπεζαρία της πρώτης θέσης του πλοίου που μετέφερε τους ηθοποιούς στην Αθήνα. Ένα φλερτ που, αν υπήρξε, σίγουρα δεν είχε συνέχεια…
H υπόθεση Μάρκοβιτς
Η ζωή του Αλέν Ντελόν είχε και αρκετές σκοτεινές στιγμές. Σημαντικότερη είναι εκείνη με το σωματοφύλακά του Στέφαν Μάρκοβιτς, που βρέθηκε νεκρός σε μια χωματερή, έξω από το Παρίσι, τυλιγμένος μέσα σε έναν μουσαμά την 1η Οκτωβρίου 1968. Η αστυνομία ανέκρινε τον Ντελόν για 24 ώρες μέχρι να τον αφήσει ελεύθερο.
Στο σκάνδαλο ενεπλάκη και ο γάλλος πρόεδρος Ζορζ Πομπιντού, επειδή φωτογραφίες της συζύγου του βρέθηκαν στο αυτοκίνητο του Μάρκοβιτς. Έντονες ήταν οι φήμες εκείνη την εποχή ότι ο Μάρκοβιτς έπαιρνε μέρος σε ερωτικά όργια της υψηλής κοινωνίας και του θεάματος και ότι είχε μία σύντομη σχέση με τη Ναταλί Ντελόν. Η υπόθεση Μάρκοβιτς παραμένει μέχρι σήμερα ανεξιχνίαστη.
Υπό κηδεμονία και οι διαμάχες με τα παιδιά του
Από τις 25 Ιανουαρίου 2024 είχε τεθεί υπό δικαστική προστασία “για την ιατρική του παρακολούθηση”. Η ενισχυμένη επιμέλεια – η οποία μπορεί να διαρκέσει 5 χρόνια και να ανανεωθεί μία φορά – προβλέπει ότι ο επιμελητής έχει εντολή να διαχειρίζεται τα εισοδήματα του προστατευόμενου προσώπου, δηλαδή εν προκειμένω του Aλέν Ντελόν.
Από τον Ιανουάριο, τα τρία παιδιά του Ντελόν βρίσκονται σε μια λεκτική και δικαστική διαμάχη για την κατάσταση της υγείας του ηθοποιού, ο οποίος υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο το 2019.
Οι γιοι του πίστευαν ότι χειραγωγείται από την αδελφή τους Aνούσκα, 33 ετών, η οποία, σύμφωνα με τους ίδιους, έκρυβε τα προβλήματα υγείας του πατέρα τους και επιθυμεί να τον φέρει πίσω στην Ελβετία όπου η ίδια ζει για να πληρώνει λιγότερους φόρους για την κληρονομιά.
Η Ανούσκα από την πλευρά της, θεωρύσε ότι οι αδερφοί της διακινδυνεύουν τη ζωή του και πως στην Ελβετία θα λάβει καλύτερη θεραπεία.
Μάλιστα η Ανούσκα Ντελόν μήνυσε τα δύο αδέλφια της για παραβίαση της ιδιωτικής ζωής μετά τη μετάδοση της ηχογράφησης μιας συνομιλίας μεταξύ αυτής και του πατέρα της.
Κεντρική φωτό alaindelonndaily