Ο Προκόπης Αγαθοκλέους υποδύεται τον «Άγιο Παΐσιο» και μιλώντας cy.hellomagazine.com αποκάλυψε τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στα γυρίσματα, αναφέρθηκε στην απόφασή του να πει το “ναι” και μίλησε για τα επόμενα επαγγελματικά του σχέδια.
Η σειρά «Άγιος Παΐσιος – Από τα Φάρασα στον ουρανό» έκανε πρεμιέρα το βράδυ της Πέμπτης (11/2) στο MEGA και τα νούμερα τηλεθέασης ήταν αρκετά υψηλά, καθώς έφτασε μέχρι και το 38,5%.
Σε πετυχαίνουμε σε μια πολύ δημιουργική περίοδο της ζωής σου. Τρεις σειρές, σε διαφορετικά κανάλια και με διαφορετικό ύφος η κάθεμια. Πόσο δύσκολο για σένα ήταν να ανταπεξέλθεις τόσο σωματικά, όσο πνευματικά και δημιουργικά.
Χαίρομαι πάντα πολύ όταν βρίσκομαι σε δημιουργική φάση. Και οφείλω να πω πως ευτύχισα να παραμείνω δημιουργικός από την αποφοίτησή μου το 2010. Άλλοτε περισσότερο άλλοτε λιγότερο, αλλά δημιουργικός. Από αυτό τρέφομαι άλλωστε και ψυχικά και σωματικά.
Σπουδαίες συνεργασίες σε κυπριακό έδαφος με Λώρη Λοϊζίδη και Ντίνο Οδυσσέως, άνθρωποι που μετρούν πολλές επιτυχίες. Πες μας δυο λόγια για τη συνεργασία και τι σε έμαθε η φετινή συνύπαρξη μαζί τους.
Με τον Λώρη Λοϊζίδη βρισκόμαστε για δεύτερη φορά και για 4η χρονιά. Είναι πάντα χαρά να με καλεί στα έργα του. Ο «Μελίαρτος» ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες και πολύ μεράκι απ’όλους, τόσο που χαιρόμασταν και ανυπομονούσαμε για το πότε θα πάμε στο γύρισμα. Δυστυχώς, λόγω συγκυριών η σειρά θα ολοκληρώσει νωρίτερα, κάθε εμπόδιο όμως για καλό. Είμαι σίγουρος πως θα ξαναβρεθούμε με τον Λώρη σύντομα σε καινούργια πρότζεκτ. Με τον Ντίνο Οδυσσέως δουλεύω για πρώτη φορά και μάλιστα σε κάτι καινούργιο για μένα, το “Freddo cappuccino” είναι μια στουντιακή κωμωδία καταστάσεων με ευχάριστο σενάριο και πολλούς καλούς συνάδελφους μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Τον ευχαριστώ για την πρόταση και εύχομαι ο κόσμος να το αγκαλιάσει.
Μεγάλο βήμα όμως και στην Ελλάδα με τον «Άγιο Παϊσιο», ένας ρόλος δύσκολος και που θα συζητηθεί. Σε φόβισε όταν σου το πρότειναν;
Η πρόταση μου ήρθε από τον Γιώργο Τσιάκκα, τον σεναριογράφο της σειράς και η αλήθεια είναι πως ενώ ενστικτωδώς αρχικά είπα αμέσως το ναι, στη συνέχεια ένιωσα τη σκιά του «βουνού» να με σκεπάζει. Κατά την διάρκεια της μελέτης μου ένιωσα το βουνό αυτό να κατεβαίνει στο ύψος μου και ησύχασα. Κατάλαβα πως η κινητήριος δύναμη αυτού του ανθρώπου ήταν η απλότητα και με αυτήν ήθελα να συνεχίσω.
Μίλησε μας για το νέο έργο του Γιώργο Τσιάκκα και Στάμου Τσάμη, αλλά και τί πραγματεύεται.
«Ο Άγιος Παίσιος» είναι μία ιστορική-βιογραφική σειρά, σε σενάριο Γιώργου Τσάκκα και σκηνοθεσία Στάμου Τσάμη, που ακολουθεί την ζωή του Αγίου από τη γέννησή του στα Φάρασα της Καππαδοκίας το 1924 έως και το 1956 όπου παίρνει το «μικρό σχήμα» και ονομάζεται Παϊσιος στη μονή Φιλοθέου στο Άγιο Όρος. Η σειρά ακολουθεί τα βασικά γεγονότα της ζωής του κατά κόσμον Αρσένιου Εζνεπίδη, κάνοντας παράλληλα μια αναδρομή και σε βασικά ιστορικά γεγονότα και βιώματα που τον καθόρισαν.
Εσύ πιστεύεις στο Θεό;
Πιστεύω στο Θεό. Στις διδαχές Του μπορώ να δω καθαρά τις σημαντικότερες έννοιες και αξίες που θα’ πρεπε να διέπουν τον άνθρωπο. Την αγάπη, την αδελφοσύνη, τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση και προσπαθώ να τις εφαρμόζω όσο και όπου μπορώ.
Στα θαύματα;
Σ’αυτό θα απαντήσω με λόγια του ίδιου του Αγίου. «Το θαύμα επιτελείται την στιγμή που κανείς συμμετέχει στον πόνο του άλλου». Μεγάλη κουβέντα.
Ποια στοιχεία του «Αγίου» κράτησες και ποια κοινά χαρακτηριστικά είδες τον Προκόπη μέσα σε αυτά;
Θα ήθελα να κρατήσω πολλά. Την απλότητα ας πούμε. Πολλοί σκηνοθέτες μας ζητούν να παίξουμε απλά, άλλες φορές πρέπει να πούμε κάτι σε κάποιον και πρέπει να το πούμε απλά. Η ερώτηση είναι πόσο εύκολα κανείς «ακουμπά» την απλότητα και πόσο δύσκολα ζει εφαρμόζοντάς την. Αυτό είναι κάτι στο οποίο αξίζει κανείς να επενδύσει. Τώρα αν κάπου είδα τον Προκόπη, πιστεύω στην αγάπη του για τη φύση και τα ζώα και την ασταμάτητη κίνησή του καθώς και την σβελτάδα που ενεργούσε με ό,τι καταπιανόταν.
Τί θα ήθελες να ενστερνιστεί ο κόσμος μέσα από τη θέαση της σειράς;
Αρχικά θα ήθελα ο κόσμος να μάθει για τη ζωή ενός πνευματικού ανθρώπου που λατρεύτηκε χωρίς προηγούμενο. Ύστερα, η όποια ωφέλεια, ψυχική ή πνευματική καλοδεχούμενη να είναι.
Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή των γυρισμάτων;
Πρακτικά, η στιγμή όπου μαζί με άλλους στρατιώτες αναζητούν το χαλασμένο καλώδιο στην προσπάθειά τους να αποκαταστήσουν την επικοινωνία με το τάγμα. Η σκηνή γυρίστηκε σε ένα μέτρο χιόνι, βράδυ, στους μείον 2. Ψυχικά και πνευματικά η δυσκολότερη σκηνή ήταν αυτή της Θεοπτίας. Όπου ο Αρσένιος σε νεαρή ηλικία βλέπει, στο εξωκλήσι της Αγίας Βαρβάρας στην Κόνιτσα, τον Χριστό.
Ποια στιγμή από την πoρεία του Αγίου ξεχώρισες;
Όταν το 1957 από τη μονή Φιλοθέου στο Άγιο Όρος όπου παίρνει το «μικρό σχήμα» και ονομάζεται Παϊσιος στέλνει μια φωτογραφία στη μητέρα του και πίσω από αυτήν είναι γραμμένο ένα ποίημα με το οποίο την αποχαιρετά.