Η Κατερίνα Μονογυιού, είναι Βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας. Έγινε γνωστή και σχολιάστηκε αρνητικά εξαιτίας του γεγονότος ότι σε ομιλία της στην Βουλή διάβασε συλλαβιστά το κείμενο που είχε μπροστά της. Η Κατερίνα Μονογυιού είναι δυσλεκτική, αλλά κανείς δεν το ήξερε ως τότε. Εξ αιτίας αυτού έγινε το πρόσωπο της ημέρας και όχι μόνο. Πρόσφατα ηγήθηκε μιας ενέργειας καθώς την παγκόσμια εβδομάδα ευαισθητοποίησης για την δυσλεξία, σε συνεργασία με τους δήμους σε όλη την Ελλάδα, φωτίστηκαν κτήρια στο χρώμα της δυσλεξίας που είναι το μπλε. Σήμερα μας μιλά για αυτή την ιδιαιτερότητα για τους στόχους αλλά και για τον τρόπο που αντεπεξήλθε των όποιων δυσκολιών αντιμετώπισε.

Γεννηθήκατε και μεγαλώσατε στην Μύκονο. Πώς καταφέρατε να αντεπεξέλθετε στις ανάγκες του σχολικού περιβάλλοντος. Βιώσατε κάποιου είδους σχολικό εκφοβισμό (bullying) εξαιτίας της δυσλεξίας σας;
Από την 1η δημοτικού κατάλαβα ότι δυσκολευόμουν στην ανάγνωση, στην ορθογραφία και στα γραπτά σε σχέση με τους συμμαθητές μου, αλλά ποτέ δεν ήθελα να πάω στο σχολείο μου αδιάβαστη, προσπαθούσα πολύ. Όμως, εκείνα τα χρόνια και ιδίως στην μικρή Μύκονο, δεν υπήρχε η γνώση για τη δυσλεξία και τη διάσπαση της προσοχής ούτε από τους πολίτες, αλλά ούτε και από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Είχα και καλούς δασκάλους, αλλά όταν ήμουν πρωτάκι, δυσκολευόμουν να διαβάσω και η δασκάλα μου με χαστούκισε και με έβαλε τιμωρία να κοιτάζω προς τον τοίχο με το ένα πόδι όρθιο. Ένιωσα ντροπιασμένη, ταπεινωμένη. Οι συμμαθητές μου απέναντί μου ήταν υποστηρικτικοί.

 

 

Οι γονείς σας βρέθηκαν στο πλευρό σας;
Ήμουν τυχερή που οι γονείς μου με βοήθησαν και ήταν πάντα δίπλα μου. Έβλεπαν ότι η κατάσταση αυτή με στενοχωρούσε, διέκριναν όμως και τις ικανότητές μου σε άλλους τομείς. Τότε ούτε εκείνοι ήξεραν για τις μαθησιακές δυσκολίες, ούτε γνώριζαν ότι ήταν μια κατάσταση που μπορούσε να βελτιωθεί. Παρ’ όλα αυτά η μητέρα μου εκείνη την εποχή με πήγε στο Νοσοκομείο Παίδων στην Αθήνα, όπου και έγινε η διάγνωση της δυσλεξίας .

 

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε;
Επειδή επικρατεί αρκετή άγνοια σε σχέση με τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, συχνά υπάρχει άδικη ,ταπεινωτική και προσβλητική συμπεριφορά από ανθρώπους ,οι οποίοι βέβαια δεν είναι εκπαιδευμένοι στο να αναγνωρίζουν τέτοια θέματα. Ανάλογη αντιμετώπιση δέχονται συχνά άτομα με δυσλεξία ή και άλλες μορφές ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.

 

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας άνθρωπος με δυσλεξία ποιες είναι;
Η δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό που όχι μόνον δεν εμπόδισε αλλά και βοήθησε να γίνουν διάσημοι εφευρέτες, νομπελίστες, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες, αθλητές και ηγέτες. Δυσλεξικοί ήταν οι: Αϊνστάιν, Έντισον, Λεονάρδο Ντα Βίντσι, Τζον Λένον, και πολλοί άλλοι όπως ο Τζομπς, ο Μπιλ Γκέιτς κλπ. Η δυσλεξία είναι θείο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την ειδική μαθησιακή δυσκολία της, που χαρακτηρίζεται από την πολύ αργή ανάγνωση, την ανορθογραφία (μολονότι γνωρίζουν τους κανόνες) και από τη δυσκολία να μεταφέρουν την εξαιρετική τους σκέψη στο γραπτό. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από τη χαμηλή σχολική τους επίδοση στα γραπτά και στα θεωρητικά μαθήματα. Όμως, αποδίδουν πολύ καλύτερα στα πρακτικά μαθήματα και στα προφορικά, γι’ αυτό δικαίως εξετάζονται προφορικά. Το θεμελιώδες διαγνωστικό κριτήριο της Δυσλεξίας είναι η πολύ αργή και με λάθη ανάγνωση, διά βίου. Η δυσλεξία όπως και η διάσπαση προσοχής, παρορμητικότητα-υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) υπάρχουν από τη γέννα, συνήθως συνυπάρχουν και προκαλούνται από νεύρο-αναπτυξιακές αιτίες και είναι κυρίως κληρονομικές. Οι δυσλεξικοί είναι πολλοί, περίπου 10% (5-15%) του πληθυσμού, διεθνώς. Η δυσλεξία βελτιώνεται σημαντικά όταν διαγιγνώσκεται και αντιμετωπίζεται έγκαιρα και σωστά. Ποτέ δεν είναι αργά να διαγνωσθεί και να αντιμετωπιστεί.

Ο τρόπος που σας αντιμετώπισαν οι συνάδελφοι σας στην βουλή σας παρακίνησε να μιλήσετε για τη ιστορία της ζωής σας;
Οι συνάδελφοι μου στη βουλή ήταν όλοι τους εξαιρετικοί και έδειξαν πραγματικό ενδιαφέρον απέναντι μου, ήθελαν να μάθουν την ιστορία μου και τις δυσκολίες που αντιμετώπισα ως μαθήτρια και με παρακίνησαν να μιλήσω, ώστε να ενθαρρύνω και άλλα άτομα να κάνουν το ίδιο και να μη φοβούνται να μιλήσουν ανοικτά για αυτή την ιδιαιτερότητα.

Ποια συμβουλή θα δίνατε στα παιδιά που έχουν αυτή την ιδιαιτερότητα;

Βάλτε υψηλούς στόχους, ανάλογα με τις δυνατότητές σας και δουλέψτε σκληρά για να τους επιτύχετε, διότι μπορείτε.

Ποια ήταν η κινητήριος δύναμη για να επιτύχετε και να προχωρήσετε μπροστά;
Πάντα αντλώ δύναμη από την Πίστη μου στο Θεό ,η οποία με βοηθά στο να έχω και εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και τις δυνάμεις μου.

Η ενασχόληση σας με την πολιτική πώς προέκυψε;
Ξεκινώντας από την θέλησή μου να προσφέρω στα κοινά. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Κυκλαδίτες και τους υπόσχομαι να συνεχίσω να αγωνίζομαι για την Πατρίδα και ειδικότερα για τα δίκαια των νησιών μας.

Μιλήστε μας για την πρωτοβουλία σας να φωταγωγήσετε τους δήμους της Ελλάδας με το χρώμα της Δυσλεξίας.
Έπειτα από επικοινωνία μου με τον ισπανικό οργανισμό Disfam, εμπνεύστηκα από τις δράσεις φωταγώγησης τους σε δημόσια κτίρια κατά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ευαισθητοποίησης για την Δυσλεξία και αποφάσισα να αγωνιστώ ώστε να πραγματοποιηθούν αντίστοιχες δράσεις στην Ελλάδα. Το European Dyslexia Association συμβάλει με κάθε δυνατό τρόπο στη προώθηση του μηνύματος με το #EDADyslexiaDay. Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου David Sasoli: «Η Δυσλεξία και οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται ακόμα με ελλειπή τρόπο. Αυτές οι ανισότητες ακόμα καθιστούν μια μεροληπτική πρακτική και ως εκ τούτου είναι ουσιώδες να σπάσουμε όλα αυτά τα φυσικά και πολιτισμικά βαρίδια που γεννούν ανισότητες. Είναι θέμα ατομικών δικαιωμάτων επειδή η ισότητα δεν είναι το σημείο εκκίνησης αλλά ένα αντικείμενο που πρέπει να επιτευχθεί και για αυτό το λόγο πρέπει να δουλέψουμε ακόμα πιο σκληρά.»

 

Ποιος είναι ο στόχος της ενέργειας αυτής.
Στόχος αυτής της ενέργειας είναι να ευαισθητοποιηθεί η κοινωνία. Με την ενημέρωση μπορούμε να εξαλείψουμε φαινόμενα bullying που ενδεχομένως να δέχονται παιδιά στα σχολεία τους αλλά και ενήλικες στον εργασιακό τους χώρο. Θεωρώ πως μια φωταγώγηση με μεγάλη έκταση και σε συμβολικά κτίρια μπορεί να παροτρύνει χιλιάδες κόσμο να ενημερωθεί για την δυσλεξία και να εξαλειφθεί ο “στιγματισμός” που έχουν υποστεί οι δυσλεξικοί άνθρωποι. 2 στους 10 ζουν με την δυσλεξία και ως εκ τούτου θεωρώ πως η μεγάλη πλειονότητα θα αγκαλιάσει την ενέργεια μου.

 

Ποια είναι τα όνειρά σας για το μέλλον;
Εύχομαι να είμαι σε θέση να συνεχίζω να προασπίζω τα συμφέροντα της χώρας μου αλλά και να προωθώ τα αυτονόητα δίκαια της νησιωτικότητας. Με ικανοποιεί η χαρά της προσφοράς. Να έχω τη δύναμη να βοηθώ τους συμπολίτες μου και να μάχομαι για τα δικαιώματά τους. Να συμβάλλω ώστε να ευαισθητοποιηθεί η κοινωνία μας, το εκπαιδευτικό μας σύστημα, να αντιμετωπίζονται δίκαια και να νιώθουν υπερήφανα τα παιδιά με δυσλεξία και διάσπαση προσοχής, όπως επίσης και οι οικογένειές τους. Τέλος, θα επιθυμούσα να μεγαλώσει η οικογένεια μου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ

Ακολουθήστε το HELLO στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!