Θάνος Λέκκας: «Ο άντρας θα έχει ένα παιδί σε μάρσιπο και ένα άλλο σε καρότσι»
Ο Μιχάλης και η Ελενίτσα της σειράς «Το Ναυάγιο», που προβάλλεται στο Mega, έχουν σχηματίσει ένα από τα πιο γλυκά τηλεοπτικά ζευγάρια και έχουν κερδίσει την εκτίμηση των τηλεθεατών.
Ο Θάνος Λέκκας διηγείται στο HELLO! και την δημοσιογράφο Σόνια Μαγγίνα πώς βρέθηκε από μια επιστημονική σχολή στο χώρο της υποκριτικής, ενώ η Ελεάνα Στραβοδήμου μιλά μεταξύ άλλων για την απελευθέρωση που της χάρισε η υποκριτική.
ΘΑΝΟΣ ΛΕΚΚΑΣ
Δεν υπάρχει η οικογένεια;
Πάντα υπάρχει η οικογένεια, αλλά οι σύγχρονες οικογένειες, της γενιάς μου, και πάλι είναι μονάδες που προσπαθούν να γίνουν σύνολο.
Εργάζονται ο πατέρας και η μητέρα, βοηθά λίγο και η γιαγιά. Θέλουμε όμως να μεγαλώσει το παιδί κάπως αλλιώς, δεν υπάρχει η γειτονιά πια.
Δεν έχω παιδιά, αλλά έχω ανιψιό και βλέπω πώς μεγαλώνουν τα παιδιά των φίλων μου, κάποια μωρά, άλλα μεγαλύτερα.
Έχω φίλους που έχουν επιλέξει να πάνε στην επαρχία γιατί ένιωσαν πως δεν μπορούσαν να μεγαλώσουν το παιδί τους όπως ήθελαν. Θυμάμαι πράγματα από τα παιδικά μου χρόνια που δεν βλέπω –τουλάχιστον εγώ– να συμβαίνουν πια.
Το επίκεντρο, περισσότερο από ποτέ –γιατί πάντα ήταν σε ένα βαθμό–, είναι πώς θα καταρτιστεί ο νέος άνθρωπος, πώς θα πάει μπροστά, και ίσως γι’ αυτό η παιδική ηλικία αντιμετωπίζεται διαφορετικά.
Τα παιδιά προετοιμάζονται για τη νεότητά τους. Το καταλαβαίνω, έτσι μεγάλωσα κι εγώ, με την ψυχολογία του καλού μαθητή. Έπρεπε να ακούω τους καθηγητές, που είχαν δίκιο, να τους ικανοποιώ, να μην ανησυχούν.
Ως πηγή ανησυχίας και άγχους για τους μεγαλύτερους, έπρεπε να ηρεμώ όσους με φρόντιζαν, να μην αγχώνονται, να μπορούν να κάνουν τις άλλες δουλειές τους.
Με αφορμή το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια, θεωρείς πως είναι έτοιμη η κοινωνία για αυτή την αλλαγή της ελληνικής οικογένειας;
Αν το συνδυάσουμε με το γεγονός ότι η οικογένεια έχει αλλάξει ούτως ή άλλως –δεν υπάρχει η παλιού τύπου οικογένεια με τους ευδιάκριτους ρόλους, τώρα τα ζευγάρια είναι πρακτικά ομόφυλα, εργάζονται και οι δύο, μοιράζονται ευθύνες του σπιτιού και των παιδιών και έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις–, η ελληνική κοινωνία ωριμάζει και προσαρμόζεται στο σήμερα.
Είναι έτοιμη να δεχθεί ότι ο άντρας θα μείνει στο σπίτι ενώ η γυναίκα θα πάει να δουλέψει, ότι ο άντρας θα έχει ένα παιδί σε μάρσιπο και ένα άλλο σε καρότσι – γιατί, αν αγαπάς, αυτό κάνεις, μοιράζεσαι και στηρίζεις.
Όταν το συνειδητοποιήσει αυτό η κοινωνία, θα συνειδητοποιήσει και ότι δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά στα ομόφυλα ζευγάρια.
ΕΛΕΑΝΑ ΣΤΡΑΒΟΔΗΜΟΥ
Με αφορμή το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια, θεωρείς πως μπαίνουμε στην εποχή κατά την οποία η εικόνα της ελληνικής οικογένειας όντως θα αλλάξει; Πως είναι έτοιμη η κοινωνία για αυτή την αλλαγή;
Τα δικαιώματα των παιδιών που μεγαλώνουν σε οικογένειες ομόφυλων ζευγαριών και των γονέων τους δεν μπορεί να είναι κάτι που επαφίεται στον τρόπο με τον οποίο ένα ετερογενές σύνολο όπως η κοινωνία αντιλαμβάνεται την ισότητα.
Από τη στιγμή που αυτή ορίζεται ήδη νομοθετικά και συμπεριλαμβάνει όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως σεξουαλικότητας, πρώτα θα πρέπει να καλυφθεί το αντίστοιχο νομοθετικό κενό ώστε να διασφαλίζονται οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Έτσι αντιμετωπίζονται τα πρακτικά εμπόδια που προκύπτουν στις ζωές των ομόφυλων ζευγαριών. Ως προς την προετοιμασία της κοινωνίας να μεταβολίσει το νέο δεδομένο, πιστεύω ότι έχει ανοίξει ένας ζωτικής σημασίας διάλογος, αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος να διανυθεί.
Διαβάστε τη συνέχεια στο HELLO! που κυκλοφορεί!