Ο διεθνής πιανίστας Μιχάλης Τάγκας συνεχίζει να εργάζεται ανελλιπώς, κάνοντας εμφανίσεις στην Ελβετία αυτή την περίοδο με το Dimitri Ashkenazy και πραγματοποιεί αξιοσημείωτες ηχογραφήσεις. «Παίζω πιάνο τόσα πολλά χρόνια από παιδική ηλικία, κι όμως δεν το έχω για λίγο χορτάσει ακόμη», λέει χαρακτηριστικά. «Είναι κάτι που δεν τελειώνει ποτέ».
Το ταλέντο και την αφοσίωση του διέκρινε πρώτη η έξοχη σολίστ Μαρία Χαιρογιώργου-Σιγάρα πριν ξεκινήσει τις σπουδές του στο Ωδείο Αθηνών. «Έχω τόσο βαθιά συναισθήματα για εκείνη που δεν μπορώ να τα πω περιληπτικά σε μια πρόταση. Θυμάμαι την πρώτη φορά που της έπαιξα στο πρώτο μάθημα στο σπίτι της στην Ηρώδου Αττικού, που μου είπε να ακούσει και να δει πως αισθάνομαι την Μουσική». Εκεί γνώρισα και την Αλεξάνδρα Κανελλοπούλου η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο Gina Bachauer International Music Association και στο Ίδρυμα Παύλου & Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου.
Η ζωή στο Λονδίνο.
Μετά από τόσα χρόνια στην αγγλική πρωτεύουσα, ο πιανίστας εξομολογείται πως πλέον αισθάνεται για τη Βρετανία μεγάλο σεβασμό σε συνάρτηση με τις ευκαιρίες ανάδειξης και δικαίωσης στον τομέα της κλασικής μουσικής. Εφαλτήριο ήταν οι σπουδές του στη Royal Academy of Music.
Η ζωή στην Ελβετία.
Residence artists των Festival Strings Lucerne και του Ashkenazy Studio στο Λουγκάνο είναι ο Μιχάλης Τάγκας και ο κλαρινετίστας Dimitri Ashkenazy. Την πρώην κατοικία του μυθικού πιανίστα Arturo Benedetti Michelangeli που έχει διαμορφωθεί από τον αδελφό του Dimitri, Vovka Ashkenazy στο Λουγκάνο. Οι πόλεις που ακολουθούν στα concert series είναι η Γενεύη, η Ζυρίχη, η Βασιλεία, η Λωζάνη, το Μοντρέ και το Γκστάαντ με έργα των μεγάλων συνθετών, Schumann, Faure και Debussy. Ο Μιχάλης Τάγκας μας αναφέρει «Οι Συνθέτες, βεβαίως για τους μεγάλους συνθέτες μιλώ, αποκαλύπτουν κάτι που υπάρχει και είναι φορείς μιας ομορφιάς και μιας οργάνωσης. Μπορεί να έχει παραλληλισμούς με το σύμπαν, με την φύση, με όλα».
Το Κοινό.
«Το κοινό παίζει το ρόλο του αμετάκλητου, αρκεί να αισθανθώ αυτό. Την ώρα εκείνη πριν βγω να αρχίζω να παίζω, τη στιγμή αυτή, που είναι ας πούμε, τελεσίδικη αυτή η στιγμή, διαπιστώνει κανείς ότι είναι τελικά, μια τίμια ανταπόδοση, η επικοινωνία αυτή με τον κόσμο, το κοινό. Και η προεργασία βγαίνει, η όλη προετοιμασία, μερικές φορές περισσότερο και από όσο περίμενες. Όταν είσαι σε μια διαύγεια, που συνήθως είναι κανείς. Ειδικά όταν θερμανθείς είναι μια απίθανη εμπειρία, φτάνει κανείς σε μια υπερένταση τρομερή, υπερβαίνεις και τον εαυτό σου τον ίδιο, είναι τόσες οι δυνάμεις που σου ζητάει αυτή η στιγμή, και βεβαίως το απολαμβάνεις, οπότε γίνονται μοναδικές οι στιγμές». Αναφέρει ο πιανίστας. «Για μια τέτοια συναυλία χρειάζομαι προετοιμασία περίπου ένα μήνα, δηλαδή περίπου για ένα μήνα, πρέπει κατά κάποιον τρόπο να ζω σε αυτό το κλίμα, να το κυνηγάω κατά κάποιον τρόπο, έχει αρκετούς παραλληλισμούς θα μπορούσαμε να πούμε με το ρόλο ενός ηθοποιού.» μας εξηγεί.
Ο Σεβασμός στο βάθος της Μεγάλης Μουσικής.
«Ο σεβασμός για τη μουσική, είναι τα στοιχεία που μάλλον μας καθιστούν επίκαιρους, ακριβώς λόγω της σπανιότητας και της αν-επικαιρότητάς τους. Μέσα από τις ερμηνείες από τους μεγάλους Συνθέτες, επανέρχεται στο προσκήνιο η σημασία της προσοχής και του βάθους σε μια εποχή που αναγκαστικά αυτές οι έννοιες εξοβελίζονται. Της πρωτογενούς συγκίνησης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Τάγκας.
Πρόγραμμα στην Αθήνα.
O Μιχάλης Τάγκας και ο Dimitri Ashkenazy θα κάνουν την εμφάνιση τους στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 2023.