Βιωσιμότητα: ένα διαρκές ταξίδι, χωρίς τελικό σημείο. Με αυτή τη φιλοσοφία η Calzedonia διεύρυνε κατά πολύ τους στόχους της για το 2022 για ακόμη πιο φιλόδοξους ορίζοντες για τη βιωσιμότητα του brand.
Η πρώτη ημερομηνία που σημειώθηκε στο ημερολόγιο ήταν στις 28 Απριλίου, όταν η εταιρεία έδωσε πρόσωπο στις δεσμεύσεις της, ή μάλλον πρόσωπα: πάνω από 300 εργαζόμενοί της απ΄ όλη την Ευρώπη πέρασαν μία μέρα προσφέροντας εθελοντισμό σε συνεργασία με τη WWF Ιταλίας.
Στο φυσικό καταφύγιο Oasi Alberoni στο Lido της Βενετίας, πολλές ομάδες προκάλεσαν η μία την άλλη σε έναν καθαρισμό ακτών, αφαιρώντας απόβλητα και μικροπλαστικά από την παραλία.
Ήταν μία μέρα που απέδειξε την αφοσίωση της εταιρείας ευαισθητοποιώντας και μεταδίδοντας τις αξίες μίας βιώσιμης προσέγγισης στο προσωπικό της, ξεκινώντας με απλές δράσεις. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ σημαντικό η εταιρεία να κάνει τους εργαζομένους της γνώστες των αξιών που πρεσβεύει το brand.
Η πρωτοβουλία καθαρισμού της παραλίας δεν περιορίζεται μόνο στους εργαζομένους της Calzedonia.
Μετά την επιτυχία του 2021, η συνεργασία μεταξύ του beachwear brand και του Παγκοσμίως Διαδεδομένου Οργανισμού για τη Φύση έχει ανανεωθεί και επεκταθεί, με έναν κοινό στόχο να σταματήσει η μόλυνση των πλαστικών. Για άλλη μια φορά, αυτό το καλοκαίρι, όλοι οι πελάτες της Calzedonia μπορούν να γίνουν εθελοντές και να βοηθήσουν στη διατήρηση του θαλάσσιου οικοτόπου και της ομορφιάς της Μεσογείου, συμμετέχοντας στη διάσημη πλέον Plastic Free Tour. Ένας πυλώνας της καμπάνιας GenerAzione Mare, αυτή η εκδήλωση της WWF στοχεύει στην προστασία αυτού που ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός αποκαλεί ‘’Blue Capital’’.
Χάρη σ’ ένα ειδικό portal στο site της WWF Ιταλίας, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να εγγραφεί σε περισσότερες από 100 οργανωμένες εκδηλώσεις από ακτιβιστές της WWF Ιταλίας σ’ όλη τη χερσόνησο μέχρι τον Αύγουστο του 2022. Κάθε εθελοντής θα παραλάβει ένα kit περιλαμβάνοντας: μία πάνινη τσάντα φτιαγμένη από ανακυκλωμένο βαμβάκι, ένα ζευγάρι γάντια και ένα T-shirt με το logo της συνεργασίας Calzedonia-WWF, και ένα ξεχωριστό thank-you εκπτωτικό κουπόνι.
Ο στόχος της WWF για το 2022 είναι να αφαιρέσει τα απορρίμματα από 3 εκατομμύρια τ.μ.από το Ιταλικό έδαφος, κυρίως από τις παραλίες, διπλασιάζοντας τον στόχο της περσινής χρονιάς. Για να βοηθήσει να πραγματοποιηθεί αυτός ο στόχος, η Calzedonia έχει δεσμευτεί να καθαρίζει 1 τ.μ. της παραλίας για κάθε μπικίνι που παράγεται και πηγαίνει προς πώληση.
Αλλά η πραγματικά μεγάλη είδηση για το καλοκαίρι του 2022 είναι το λανσάρισμα μίας CITIZEN SCIENCE πρωτοβουλίας, που επιτρέπει σε όλους να γίνουν επιστήμονες για μία μέρα. Μέσα από τα newsletters, τα καταστήματα του Ομίλου και το site της WWF Ιταλίας, θα δίνονται οδηγίες στους πελάτες της Calzedonia για το πως να ελέγχουν τη μικροπλαστική ρύπανση στις Ιταλικές παραλίες και να στέλνουν τα δεδομένα που έχουν μαζέψει στη WWF Ιταλίας μέσω μίας online φόρμας.
Η συνεργασία της Calzedonia με τη WWF διευρύνεται πέρα από τα Ιταλικά σύνορα για να συνεργαστεί και με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες μέσα στο 2022, που θα βοηθήσουν στο να πετύχουν οι στόχοι του brand.
Η συμμαχία ανάμεσα στην Calzedonia και τη WWF Ιταλίας περιλαμβάνει επίσης ένα ερευνητικό project σε συνεργασία με το University of Le Marche, με τον τριπλό στόχο: την αξιολόγηση της απελευθέρωσης μικροπλαστικών κατά τη φάση βαφής των μαγιό Calzedonia, ενώ φοριέται το μαγιό και, τέλος, τον εντοπισμό φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων για να σταματήσει ή να ελαχιστοποιηθεί η αποβολή μικροπλαστικών κατά το πλύσιμο στο πλυντήριο. Στόχος της Calzedonia είναι να μετρήσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της, με τελικό στόχο τη μείωση του αποτυπώματός της μέσω βελτιωμένων διαδικασιών παραγωγής.
Άλλη μία πρωτοβουλία που δεν περνάει απαρατήρητη είναι το RECYCLING PROJECT: ξεκίνησε στις 13 Μαΐου, και τα καταστήματα του brand εξοπλίστηκαν με ένα σημείο συλλογής για παλιά μαγιό, όχι απαραίτητα από το brand της Calzedonia, που θα μπορούν επομένως να αποκτήσουν μία νέα ζωή.
Περίπου το 50% των συλλεγόμενων ενδυμάτων θα ανακυκλωθεί για να δημιουργηθεί αναγεννημένο συνθετικό νήμα.
Ως βιώσιμη εναλλακτική λύση για την αποστολή μεταχειρισμένων ρούχων σε χώρους υγειονομικής ταφής, αυτή η πρωτοβουλία θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση των πελατών σχετικά με το πώς να πετάξουν πιο συνειδητά τα ρούχα τους.
Τέλος, ένα ακόμη δείγμα αφοσίωσης του brand για το περιβάλλον: οι βιτρίνες του θα είναι φτιαγμένες κυρίως με FSC-certified χαρτί, δηλαδή, χαρτί από βιώσιμα διαχειριζόμενα δάση. Κάθε λεπτομέρεια επομένως θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκ νέου και να ανακυκλωθεί εύκολα.