Όταν η πριγκίπισσα Beatrice δανείστηκε το φόρεμα της γιαγιάς της για τον βασιλικό γάμο της τον Ιούλιο, πίστευε ότι οι άνθρωποι θα νόμιζαν ότι θα ήταν ρομαντικό και κατάλληλο για τη περίσταση. Αυτό που δεν υπολόγισε όμως, είναι το πόσο μεγάλο αντίκτυπο θα είχε η επιλογή της αυτή, για τους καταναλωτές που θέλησαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της και να κάνουν πιο βιώσιμες αγορές.
Οι μελλοντικές νύφες ψάχνουν πλέον vintage ή second hand ή pre-owned νυφικά αφού είδαν μια πριγκίπισσα, σαν την πριγκίπισσα Beatrice να επιλέγει ένα second hand νυφικό.
Σύμφωνα με τη πλατφόρμα Lyst, τη χρονιά αυτή περισσότεροι από 100 εκατομμύρια καταναλωτές, έδειξαν ενδιαφέρον σε vintage και second hand κομμάτια και αυτή η τάση συνεχίζει να έχει ανοδική πορεία μέχρι και σήμερα.
View this post on Instagram
Μερικούς μήνες αργότερα από τον βασιλικό γάμο της πριγκίπισσας Μπεατρίς, τον Σεπτέμβριο οι λέξεις vintage fashion είχε περισσότερες από 35,000 μηνιαίες αναζητήσεις, ενώ οι αναζητήσεις που σχετίζονται με το second hand αυξήθηκαν κατά 104%. Στην αύξηση των αναζητήσεων σε vintage και second hand κομμάτια, συνέβαλε – σύμφωνα την έκθεση μόδας η οποία αναλύει δεδομένα από αναζητήσεις προβολές και πωλήσεις- και η Jennifer Aniston. Η χολιγουντιανή σταρ υποστηρίζει τα vintage κομμάτια, ενώ ποιος μπορεί να ξεχάσει το John Gallino for Dior circa 1999, που φόρεσε στα φετινά βραβεία SAG;
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Με τις αγορές να γίνονται πιο συνειδητές, η έκθεση αναφέρει πως το 2020 είναι η χρονιά όπου η μόδα έγινε “όχημα” για την κοινωνική δικαιοσύνη και πολιτική. Στις ΗΠΑ ο όγκος αναζήτησης για τη λέξη “Vote” και οι όροι γύρω από αυτό αυξήθηκαν κατά 29% τον Οκτώβριο. Τον Αύγουστο η Μισέλ Ομπάμα φορούσε ένα κολιέ με γράμματα όπου δημιουργούσανε τη λέξη VOTE, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι αναζητήσεις για το “vote necklace” να αυξηθούν κατά 63% . Ωστόσο το look των πολιτικών δυνάμεων το 2020 μπορεί να ολοκληρωθεί με ένα total white κοστούμι. Η επιλογή της Καμάλα Χάρις για τη νικητήρια ομιλία της, σήμαινε ότι μετά από 24 ώρες η αναζήτηση για το λευκό κοστούμι, είχε σαν αποτέλεσμα να σημειώσει μια αύξηση της τάξεως του 129%.
View this post on Instagram
Όσο αναφορά τα καθημερινά μας σύνολα, μια λέξη η οποία προσδιορίζει αυτό το χρόνο είναι το loungewear. Τον Απρίλιο, μερικές βδομάδες μετά το lockdown στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι αναζητήσεις για τις φόρμες αυξήθηκαν κατά 123% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Ανοδική τάση σημείωσαν και οι αναζητήσεις στη λέξη κολάν.