Από τότε που άνοιξε η βασίλισσα Ελισάβετ λογαριασμό στο Tweeter το 2009, ολόκληρη η βασιλική οικογένεια κάνει ευρεία χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Είτε πρόκειται για την Δούκισσα του Κέιμπριτζ, είτε για τον πρίγκιπα Κάρολο και τη σύζυγό του Καμίλα, οι λογαριασμοί τους στο Instagram συγκεντρώνουν εκατομμύρια ακολούθους ενώ αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση του ονόματός τους αλλά και τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο για να έρθουν σε επαφή με το βρετανικό κοινό.
Όλες οι αναρτήσεις των βασιλικών μελών χαρακτηρίζονται από φρεσκάδα και αμεσότητα ενώ τα βίντεο που ανεβάζουν συνοδεύονται από απλά και αναλυτικά σχόλια με μεγάλη απήχηση στο κοινό.
Τώρα, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η χρήση των κοινωνικών δικτύων φαίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Η βασίλισσα Ελισσάβετ, η οποία βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό στο κάστρο του Γουίντσορ, αναγκάστηκε να ακυρώσει όλες τις προγραμματισμένες συναντήσεις της καθώς και όλα τα ταξίδια που επιβάλλουν τα βασιλικά της καθήκοντα. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει το Instagram. Ανεβάζοντας μία φωτογραφία της να μιλάει με το Βρετανό Πρωθυπουργό μέσω τηλεφώνου, η 93χρονη μονάρχης δείχνει στο βρετανικό λαό ότι αντέχει στους δύσκολους καιρούς και παραμένει ενεργή ακολουθώντας κανονικά το εβδομαδιαίο πρόγραμμά της.
Εμψυχωτικά βίντεο ανεβάζει και ο δούκας με τη Δούκισσα του Κέμπριτζ, όπως το βίντεο που ανάρτησαν την Πέμπτη με τα παιδιά τους να χειροκροτούν με ενθουσιασμό χαιρετώντας την προσπάθεια που καταβάλει το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό της Βρετανίας. Το βίντεο στο οποίο εμφανίστηκε ο πρίγκιπας Γουίλιαμ ζητώντας την ενίσχυση του Ιδρύματος Εκτάκτων Αναγκών κατάφερε να συγκεντρώσει 12 εκατομμύρια λίρες για την καταπολέμηση του κορονοϊού μέσα σε μόλις μία εβδομάδα.
Η βασίλισσα Ελισσάβετ κατάλαβε από νωρίς τη χρησιμότητα των κοινωνικών δικτύων και την αποτελεσματικότητά τους στην επικοινωνία με τους υπηκόους της ενώ και ο πρίγκιπας Κάρολος έγινε ο πρώτος γαλαζοαίματος που συνομίλησε με νεαρούς εθελοντές μέσω των Google Hangouts.
Η στρατηγική του Παλατιού όσον αφορά τη χρήση των κοινωνικών δικτύων στοχεύει σε ένα νεανικό παγκόσμιο κοινό μετατρέποντας σε viral στιγμές όπως η έξοδος της Κάθριν Μίντλετον από το νοσοκομείο μετά τη γέννηση του πρίγκιπα Λούις.
Από τα social media δεν θα μπορούσε να λείψει ούτε η Μέγκαν Μαρκλ, η οποία αποφάσισε με τον πρίγκιπα Χάρι να σταματήσουν να μοιράζονται τον λογαριασμό τους στο Instagram με τον Γουίλιαμ και την Κάθριν και εγκαινίασαν τον 2019 τον δικό τους λογαριασμό @Sussexroyal, ο οποίος κατάφερε να συγκεντρώσει ένα εκατομμύριο ακολούθους μέσα σε μόλις 5 ώρες και 45 λεπτά από τη στιγμή της ενεργοποίησης του ενώ πλέον αριθμεί πάνω από 11 εκατομμύρια.