Στο πρόσωπο του Μαξίμ Βενγκέροφ (Maxim Vengerov)το παγκόσμιο κοινό αναγνωρίζει έναν από τους σπουδαιότερους βιρτουόζους του βιολιού των τελευταίων δεκαετιών αλλά και ένα ανήσυχο μουσικό πνεύμα, με ευρύτερη καλλιέργεια και ευαισθησία, στοιχεία που εύλογα καθιστούν κάθε εμφάνισή του ανά τον κόσμο μοναδικό καλλιτεχνικό γεγονός.
Στην πρώτη του σύμπραξη με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ο Βενγκέροφ ερμήνευσε ένα από τα μεγαλύτερα και απαιτητικότερα κοντσέρτα του ρεπερτορίου του βιολιού, το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 77 του μεγάλου Γερμανού ρομαντικού Γιοχάνες Μπραμς. Ο εκλεκτός σολίστ έχει στο παρελθόν αφήσει ήδη ένα ανεξίτηλο ερμηνευτικό στίγμα στο κοντσέρτο, αναδεικνύοντας με ενάργεια κάθε πτυχή αυτού του μεγαλειώδους έργου. Και αυτή τη φορά χάρισε στο αθηναϊκό κοινό μια συναρπαστική ανάγνωση.
Η συναυλία ολοκληρώθηκε με την περίφημη Συμφωνία του Νέου Κόσμου που ο κορυφαίος τσέχος συνθέτης Αντονίν Ντβόρζακ συνέλαβε κατά την παραμονή του στη Νέα Υόρκη (1892-93). Τα αισθαντικά θέματα της συμφωνίας, εμπνευσμένα από τη μουσική των Ινδιάνων αλλά και από τα ατμοσφαιρικά σπιρίτσουαλς των αφροαμερικανών, σε συνδυασμό με μια δομή αριστοτεχνικά σχεδιασμένη και με μια ώριμη, λαμπερή ενορχήστρωση, καθιστούν τη συμφωνία αυτή μια από τις δημοφιλέστερες όλων των εποχών – και μια αστείρευτη πηγή συμφωνικής λάμψης και γοητείας.
Φωτογραφίες: NDP Photos