Netflix: Λίστα με ανακρίβειες της σειράς κατέθεσε η Υπουργός Πολιτισμού που απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το ντοκιμαντέρ με τον Μέγα Αλέξανδρο

Με επίκαιρη ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο πρόεδρος του κόμματος Νίκη, Δημήτρης Νατσιός, έφερε το θέμα που αφορά στη ζωή και στο έργο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και προβάλλεται από το Netflix στη Βουλή.

Το ντοκιμαντέρ «Alexander: The Making of a God» έκανε πρεμιέρα στις 31 Ιανουαρίου και μέσα σε δυο ημέρες κατάφερε να βρεθεί στο top 10 των καλύτερων σειρών της πλατφόρμας αλλά και να συγκεντρώσει πολλές αντιδράσεις στα social media εξαιτίας της σκηνής που δείχνει τον Μέγα Αλέξανδρο να φιλάει στο σώμα και στο στόμα τον Ηφαιστίωνα και στη συνέχεια να ανταλλάσσουν τρυφερά χάδια.

Netflix: Λίστα με ανακρίβειες της σειράς κατέθεσε η Υπουργός Πολιτισμού που απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το ντοκιμαντέρ με τον Μέγα Αλέξανδρο
Netflix: Λίστα με ανακρίβειες της σειράς κατέθεσε η Υπουργός Πολιτισμού που απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το ντοκιμαντέρ με τον Μέγα Αλέξανδρο

«Κατέθεσα επίκαιρη ερώτηση στην Υπουργό Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη και την καλώ να προστατεύσει την πολιτιστική μας κληρονομιά και να προβεί στις δέουσες ενέργειες κατά των ιδιοκτητών της εταιρίας NETFLIX για την σκόπιμη παραποίηση ιστορικών στοιχείων της προσωπικότητας του Μεγάλου Αλεξάνδρου» αναφέρει ο κ. Νατσιός.

«Στη σειρά – ντοκιμαντέρ «Αλέξανδρος, η δημιουργία ενός θεού» (Alexander, The Making of a God) η οποία άρχισε να προβάλλεται από τη συνδρομητική υπηρεσία NETFLIX, από το πρώτο επεισόδιο παρουσιάζεται ο Μέγας Αλέξανδρος σε ομοφυλοφιλικές περιπτύξεις με τον επιστήθιο φίλο του Ηφαιστίωνα.

Το γεγονός αυτό δεν έχει καμία ιστορική βάση, αφού στην αρχαιότητα οι αρσενοκοίτες (ομοφυλόφιλοι) στερούνταν ακόμη και τα πολιτικά τους δικαιώματα, λόγω της ατιμωτικής τους συμπεριφοράς. Συνεπώς δεν είναι δυνατόν ένας Βασιλιάς – Στρατηγός που τον θαύμαζαν και οι στρατιώτες του και οι αντίπαλοί του, να ήταν ομοφυλόφιλος. Όταν η ανυπέρβλητη μορφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου προσβάλλεται δημόσια και παραποιείται η ιστορική αλήθεια, η αντίδραση του Ελληνικού Κράτους πρέπει να είναι άμεση και αποτελεσματική. Εκτός εάν περιμένουμε τους Βόρειους γείτονες μας να διαμαρτυρηθούν… Είναι ντροπή να προσβάλλεται με τέτοιο άθλιο τρόπο η εμβληματικότερη μορφή της ελληνικής ιστορίας», συνέχισε ο κ. Νατσίος.

Netflix: Λίστα με ανακρίβειες της σειράς κατέθεσε η Υπουργός Πολιτισμού που απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το ντοκιμαντέρ με τον Μέγα Αλέξανδρο
Netflix: Λίστα με ανακρίβειες της σειράς κατέθεσε η Υπουργός Πολιτισμού που απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το ντοκιμαντέρ με τον Μέγα Αλέξανδρο

Απαντώντας η Υπουργός Πολιτισμού, έκανε λόγο για «Εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου που βρίθει ιστορικών ανακριβειών» τονίζοντας παράλληλα ότι αποκλείεται να τεθεί “θέμα λογοκρισίας, ή δίωξης ή απαγόρευσης της”, υπογραμμίζοντας ότι αυτά αποτελούν «ίδιον αυταρχικών καθεστώτων και στην Ελλάδα η ελευθερία της τέχνης κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα».

Η Υπουργός αξιολόγησε αρνητικά την σειρά λέγοντας ότι:

Netflix
Netflix: Λίστα με ανακρίβειες της σειράς «Alexander: The Making of a God» κατέθεσε η Υπουργός Πολιτισμού

« Επιδιώκει τον εύκολο εντυπωσιασμό για να κερδίσει θεατές χρησιμοποιώντας τον κακόβουλο σχολιασμό, ως δήθεν γεγονότα. Η πλατφόρμα χαρακτηρίζει τη σειρά ως ντοκιμαντέρ, με σκηνές μυθοπλασίας. Στην ουσία, πρόκειται για μια εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, που απέχει παρασάγγας από τα ιστορικά γεγονότα, έτσι όπως καταγράφονται στις αρχαίες γραπτές πηγές και τεκμηριώνονται από την αρχαιολογική έρευνα»

Μάλιστα η Υπουργός κατέθεσε λίστα με τις ιστορικές ανακρίβειες της σειράς:

  1. Όταν ο Αλέξανδρος νίκησε τα στρατεύματα του Δαρείου στον Ισσό ποταμό (το 333 π.Χ.), ο τελευταίος εγκαταλείπει την οικογένεια του και τρέπεται σε φυγή. Η μητέρα του Δαρείου Συσίγαμβις, η γυναίκα του Στάτειρα Β’ και η κόρη του Στάτειρα Γ’ θρηνούν, πιστεύοντας ότι ο Δαρείος έχει σκοτωθεί στη μάχη.

    Ο Αλέξανδρος στέλνει αγγελιοφόρο, τον Λεοννάτο, για να τους μηνύσει ότι Πέρσης βασιλιάς είναι ζωντανός. Όταν ο Αλέξανδρος εμφανίζεται στη βασιλική σκηνή μαζί με τον Ηφαιστίωνα, σύμφωνα με τις αρχαίες πηγές, είναι η μητέρα του Δαρείου, η οποία πέφτει στα πόδια του, και όχι η γυναίκα του, όπως εσφαλμένα παρουσιάζεται στη σκηνή της σειράς.

    Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο Αλέξανδρος αρνείται να συναντήσει ξανά την γυναίκα του Δαρείου για να μην τον προσβάλει τον αντίπαλό του. Καμία πηγή δεν μαρτυρεί ότι η Στάτειρα Β’ γέννησε το παιδί του Αλεξάνδρου.

    Αυτή ήταν η κόρη του Δαρείου, Στάτειρα Γ’, την οποία ο Αλέξανδρος νυμφεύθηκε στο πλαίσιο των πολιτικών γάμων, που τέλεσε με σκοπό την νομιμοποίηση των κατακτήσεων στα μάτια των γηγενών πληθυσμών. Όταν η Σισύγαμβις έμαθε το τέλος τού Αλεξάνδρου αυτοκτόνησε από την λύπη της.

    Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η στάση του προς τις γυναίκες των αντιπάλων του, που χαρακτηρίζεται από απόλυτο σεβασμό και διάθεση προστασίας (είναι γνωστή η επιβολή ακόμη και της θανατικής ποινής σε μέλη του στρατεύματός του που, παρακούοντας τις εντολές, διέπραξαν βιασμό). Το φαινόμενο αυτό αποτελεί διαχρονικά εξαίρεση στα πολεμικά ήθη και δηλώνει τις προθέσεις του και την πολιτική της ενοποίησης των εθνών/φυλών. 
  2. Μετά την κατάληψη της Αιγύπτου, ο Αλέξανδρος παρουσιάζεται στη σειρά να πολεμά με αιγυπτιακή ενδυμασία. Αυτό δε συνέβη ποτέ. Ο Αλέξανδρος πολεμούσε πάντα ως Μακεδόνας, με τον οπλισμό των Μακεδόνων.

    Η σειρά τονίζει υπερβολικά την επιρροή του Αιγυπτιακού πολιτισμού στον Αλέξανδρο, γεγονός που δεν τεκμαίρεται από τις πηγές. Ο Αλέξανδρος, σύμφωνα με την αρχαία γραμματεία όμως, αποδεχόταν τους τίτλους του κάθε λαού που κατακτούσε, ώστε να νομιμοποιείται ως ηγέτης τους. 
  3. Στη σειρά υποβαθμίζεται το επεισόδιο με τον Γόρδιο δεσμό. Ο Αλέξανδρος ταξίδεψε χιλιόμετρα, ώστε να φτάσει στο λιμάνι του Γόρδιου και μπροστά σε πλήθος κόσμου να κόψει τον Γόρδιο δεσμό. Ήταν μία ακόμη ιδιοφυής πολιτική κίνηση του μεγάλου στρατηλάτη για να εδραιώσει τη φήμη και την ισχύ του σε εχθρούς και φίλους. 
  4. Όταν η καθηγήτρια Jennifer Finn, του Πανεπιστημίου Loyola του Σικάγο, ορθά αναφέρει ότι ο Αλέξανδρος περιβάλλεται από έναν κύκλο στενών φίλων, που τον στηρίζουν σε όλη την πορεία του, όπως ο Ηφαιστίων και ο Πτολεμαίος, δεν κάνει ούτε στοιχειώδη μνεία στις σπουδές του δίπλα στον Αριστοτέλη, στη διδασκαλία του φιλοσόφου και στην έννοια της παροιμιώδους αριστοτελικής φιλίας.  
  5. Ο διακεκριμένος καθηγητής Lloyd Llewellyn-Jones του Πανεπιστημίου Cardiff στην Ουαλία, μελετητής του περσικού πολιτισμού, περιγράφει την Βαβυλώνα ως κέντρου πολιτισμού, που αναμφισβήτητα ήταν.

    Δεν υπάρχει όμως καμία αναφορά στη σειρά του Netflix για τον ελληνικό πολιτισμό, για τις θεμελιώδεις αξίες του, τη δημοκρατία και τη φιλοσοφία. Γιατί ο Αλέξανδρος εκστράτευσε στη Μικρά Ασία;

    Για να απελευθερώσει τις πόλεις-κράτη της περιοχής από τη  τυραννία των Περσών. Αυτή ήταν η επιθυμία και ο διακαής πόθος του Ισοκράτη, του Φιλίππου του Β΄, του ίδιου του στρατηλάτη. Ο Αλέξανδρος απελευθερώνει τις ελληνικές πόλεις -την κοιτίδα της φιλοσοφίας- και επαναφέρει τη δημοκρατική λειτουργία τους. Αυτό δεν αναφέρεται πουθενά στη σειρά. 
  6. Η σχέση του Ανακτόρου των Αιγών, όπως παρουσιάζεται στη σειρά, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την μορφή και την αρχιτεκτονική του ανακτορικού συγκροτήματος που έχει ανασκάψει και αναστηλώσει η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ NETFLIX, ,

Ακολουθήστε το HELLO στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ