Ο διεθνώς αναγνωρισμένος σκηνοθέτης Γιώργος Παπαβασιλείου που υπογράφει την τηλεοπτική σύλληψη και υλοποίηση της υψηλών απαιτήσεων και αξιώσεων σειράς της ΕΡΤ1 «Καρτ ποστάλ», αλλά και η διευθύνουσα σύμβουλος της NEEDaFIXER Σοφία Παναγιωτάκη μιλούν για το πολυαναμενόμενο σίριαλ, αλλά και το τεράστιο στοίχημα της δημιουργίας ελληνικών παραγωγών που δεν στερούνται σε τεχνογνωσία, ταλέντα και ιδέες από αντίστοιχες του εξωτερικού.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΒΙΤΣΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ποιο ήταν το έναυσμα που σας ώθησε να απαντήσετε θετικά στην πρόταση σκηνοθεσίας της τηλεοπτικής σειράς «Καρτ ποστάλ»;
Οφείλω να ομολογήσω ότι ήταν μια εύκολη απόφαση. Πρώτον, γιατί το βιβλίο «Cartes Postales from Greece», όπως και όλα τα βιβλία της Βικτόρια Χίσλοπ, διακρίνεται για την υψηλή του ποιότητα και ήμουν σίγουρος ότι η μεταφορά του στις τηλεοπτικές οθόνες θα ήταν ένα εξαιρετικά εμπορικό προϊόν. Ο δεύτερος λόγος ήταν φυσικά η ίδια η ΕΡΤ, γιατί δεν έχω συνεργαστεί ποτέ με το δημόσιο κανάλι και το ήθελα πολύ. Για μένα έτσι κλείνει ένας κύκλος. Μετανάστευσα μικρός στη Γερμανία, εργάστηκα εκεί και σε άλλα μέρη της Βόρειας Ευρώπης, σε Ιταλία, Γαλλία, καθώς και στην Αμερική για περίπου 25 χρόνια. Επέστρεψα στην Ελλάδα με την προοπτική να κάνω κάτι για την τηλεόραση και γενικότερα την ελληνική αγορά. Όταν μου έγινε η πρόταση για τη νέα σειρά της ΕΡΤ, δεν μπορούσα να αρνηθώ. Ο τρίτος λόγος είναι το γεγονός ότι το πρότζεκτ ανέλαβε η μεγάλη αγγλική εταιρεία παραγωγής NEEDaFIXER, και η σειρά αυτή μου έδωσε τη δυνατότητα να ικανοποιήσω την επιθυμία μου.
Τα τελευταία 28 χρόνια έχετε γράψει και σκηνοθετήσει πολύ σημαντικές ταινίες και σειρές. Μπορείτε να μας αναφέρετε δύο δουλειές που για συναισθηματικούς λόγους έχετε ξεχωρίσει;
Το πιο σημαντικό κινηματογραφικό πρόγραμμα που γύρισα στη Γερμανία ήταν το «Die Sturmflut» («Η καταιγίδα»). Αποτελούσε μια μεγάλη πρόκληση και μια ευκαιρία να πραγματοποιήσω ένα από τα πιο ακριβά έργα στη γερμανική ιστορία. Επιπλέον, αυτή η ταινία ήταν μια από τις πιο επιτυχημένες στην Ευρώπη με 12 εκατομμύρια θεατές στη Γερμανία και πωλήσεις σε περισσότερες από 50 χώρες παγκοσμίως. Το δεύτερο πολύ σημαντικό έργο στην καριέρα μου είναι η οκταμερής σειρά «42ºC», η προβολή της οποίας ξεκινάει στις 14 Μαΐου στην COSMOTE ΤV. Αυτή η σειρά μού άνοιξε την πόρτα στον κόσμο του ελληνικού κινηματογράφου.
H σειρά «Καρτ ποστάλ» θα αποτελείται από 12 αυτοτελή επεισόδια με πρωταγωνιστή και συνδετικό κρίκο τον ηθοποιό Ανδρέα Κωνσταντίνου. Θα μας μιλήσετε για το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν αυτά τα επεισόδια;
Το βιβλίο «Cartes postales from Greece» της Βικτόρια Χίσλοπ είναι μια μοντέρνα αφήγηση ενός Άγγλου με ελληνικές ρίζες, ο οποίος επιστρέφει στην Κρήτη και ζει την προσωπική του οδύσσεια: ένα ταξίδι που θα τον βοηθήσει να εμπεδώσει το ποιος είναι και πού βαδίζει, τι άνθρωπος είναι και τι άνθρωπος θέλει να γίνει, περνώντας μια σειρά από περιπέτειες σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας. Δεν υπάρχει αφηγηματική σύνδεση και αυτό είναι που κάνει το πρότζεκτ τολμηρό. Το ταξίδι του πρωταγωνιστή, που στη σειρά πραγματοποιείται αποκλειστικά στην Κρήτη και όχι σε όλη την Ελλάδα όπως στο βιβλίο, δεν συνδέει τους χαρακτήρες των επιμέρους ιστοριών μεταξύ τους. Μόνο ο πρωταγωνιστής τούς συναντά όλους, χωρίς να επανεμφανίζονται τα ίδια πρόσωπα στα διάφορα επεισόδια. Αν και λίγο παράξενο, δεν είναι η κλασική μίνι σειρά που όλοι γνωρίζουμε.
ΣΟΦΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ
Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η ιδιαιτερότητα του βιβλίου της Βικτόρια Χίσλοπ;
Η Βικτόρια Χίσλοπ πάντοτε μας εκπλήσσει ευχάριστα μέσα από τα μυθιστορήματά της. Κάθε βιβλίο και μια νέα ιστορία, μαγικά δοσμένη και αποτυπωμένη, μέσα από το μοναδικό γραπτό λόγο και ύφος της συγγραφέα. Το «Cartes postales from Greece», όπως και το «The last dance» –στο οποίο επίσης βασίστηκε η σειρά–, κρύβει ποικίλες ιστορίες ανθρώπων οι οποίες ξεδιπλώνονται με ένα μαγικό τρόπο μπροστά στα μάτια του αναγνώστη, ταξιδεύοντάς τον μέσα από τις σελίδες του στην Κρήτη, έναν ευλογημένο τόπο, πλούσιο σε ιστορία, μυθολογία, ήθη και έθιμα, με ζεστούς και φιλόξενους ανθρώπους. Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο μοναδικό τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται 12 διαφορετικές ιστορίες που φέρνουν στην επιφάνεια την Ελλάδα του χθες και του σήμερα, προκαλώντας χαρά και συγκίνηση. Θα έλεγα ότι, ως αναγνωστικό και τηλεοπτικό κοινό, μπορούμε να ταυτιστούμε με τον πρωταγωνιστή του βιβλίου και αργότερα της σειράς, καθώς βιώνουμε και εμείς μια σύγχρονη οδύσσεια καθημερινά, ανακαλύπτοντας τον κόσμο μας, με κοινό γνώμονα τη λαχτάρα να ζήσουμε τις ζωές μας στο έπακρο.
Έχει ήδη ολοκληρωθεί «Το αγόρι με το ασημί κοστούμι», ένα από τα αυτοτελή επεισόδια της σειράς. Μπορείτε να μας περιγράψετε αυτή την ιστορία;
Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί τα γυρίσματα τριών –από τα 12 συνολικά– επεισοδίων της σειράς. Οφείλω να σας πω ότι όλες οι ιστορίες είναι τόσο ενδιαφέρουσες δραματουργικά, που μου είναι πραγματικά δύσκολο να τις περιγράψω σε δύο προτάσεις. Η συναισθηματικά φορτισμένη ιστορία που θα δούμε στο «Αγόρι με το ασημί κοστούμι», με πρωταγωνιστές τον Ανδρέα Κωνσταντίνου και τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, συνδέει το παρελθόν με το παρόν, καθώς πραγματεύεται δυο ιστορίες αγάπης τοποθετημένες διαφορετικά στο χρόνο, αλλά με ένα κοινό στοιχείο που οι δύο χαρακτήρες μοιράζονται κατά την τυχαία συνάντησή τους.
Τι θα θέλατε να πουν οι Ευρωπαίοι τηλεθεατές όταν θα παρακολουθήσουν την «Καρτ ποστάλ»;
Η σειρά «Καρτ ποστάλ» είναι μια συλλογική προσπάθεια όλων μας, αλλά αποτελεί και προσωπικό στοίχημα να εξάγουμε ένα τηλεοπτικό προϊόν αντάξιο των ευρωπαϊκών δεδομένων ως πρώτο βήμα για την ανάδειξη της Ελλάδας όχι μόνο ως ενός τόπου όμορφου γεωγραφικά, αλλά και πλούσιου καλλιτεχνικά. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με γνωστή πλατφόρμα online ταινιών και σειρών για την αναμετάδοση της σειράς. Χρονικά, είναι η σωστή στιγμή να βγουν προς τα έξω παραγωγές που δεν στερούνται σε τεχνογνωσία, ταλέντα και ιδέες από τις διεθνείς.
Διαβάστε περισσότερα στο 7 ΜΕΡΕΣ TV